TiVo Community Forum banner
61 - 72 of 72 Posts
Je lijkt het cruciale belang van een goed functionerende HSC te missen. Het is niet zomaar een doos die de oude tuningadapter vervangt om je in staat te stellen zenders af te stemmen die je naar eigen zeggen nooit bekijkt, maar het biedt een veel belangrijkere nieuwe functie, namelijk als communicatiebrug tussen de headend en de cablecard. Voorheen communiceerden de cablecard en headend rechtstreeks, maar die tijd is voorbij en de HSC moet correct worden geconfigureerd om je cablecard te laten werken.

Voordat je je op de cablecard concentreert, moet je minimaal naar het scherm Tuning Adapter Diagnostics gaan en het volgende controleren:

1) Het scherm "Cable Modem" zegt dat het geautoriseerd en operationeel is
2) Het scherm "CableCard Discovery" toont de serienummerinfo van de cc's in de UA-velden
3) Het scherm "SDV" toont Geautoriseerd = Ja
4) Het scherm "TR" toont Geautoriseerd = Ja

Je moet er zeker van zijn dat aan die voorwaarden is voldaan voordat je je zorgen maakt over de cablecard.

Discussion starter · #62 · (Edited)
Je lijkt het cruciale belang van een goed functionerende HSC te missen. Het is niet zomaar een doos die de oude tuningadapter vervangt om je in staat te stellen zenders af te stemmen die je naar eigen zeggen nooit bekijkt, maar het biedt een veel belangrijkere nieuwe functie, namelijk als communicatiebrug tussen de headend en de cablecard. Voorheen communiceerden de cablecard en de headend rechtstreeks, maar die tijd is voorbij en de HSC moet correct worden geconfigureerd om je cablecard te laten werken.

Voordat je je op de cablecard concentreert, moet je minimaal naar het Tuning Adapter Diagnostics-scherm gaan en controleren:

2) Het scherm "CableCard Discovery" toont de serienummerinfo van de cc in de UA-velden

Je moet er zeker van zijn dat aan die voorwaarden is voldaan voordat je je zorgen maakt over de cablecard.
Wow, dit is geweldige informatie en precies wat ik zoek. Ja, ik begreep deze informatie niet en je hebt gelijk. Zeer dankbaar voor je tijd en deze reactie. Bedankt, mijn vriend.

Discussion starter · #63 · (Edited)
Je lijkt het cruciale belang van een goed functionerende HSC te missen. Het is niet zomaar een doos die de oude tuningadapter vervangt om je in staat te stellen zenders af te stemmen die je naar eigen zeggen nooit bekijkt, maar het biedt een veel belangrijkere nieuwe functie, namelijk als communicatiebrug tussen de headend en de cablecard. Voorheen communiceerden de cablecard en headend rechtstreeks, maar die tijd is voorbij en de HSC moet correct worden geconfigureerd om je cablecard te laten werken.

Voordat je je op de cablecard concentreert, moet je minimaal naar het diagnostische scherm van de tuningadapter gaan en controleren:

2) Het scherm "CableCard Discovery" toont de serienummerinfo van de cc in de UA-velden

Oké, net gecontroleerd. Het scherm voor cablecard-detectie toont geen van mijn cablecard-info. Sterker nog, elke regel zegt "onbekend".

EDIT: haha, de dingen worden steeds vreemder. Ik besloot ALLEEN de voedingskabel van de Vecima los te koppelen, de usb aangesloten te laten, de voedingskabel weer aan te sluiten en VOILA, al mijn zenders kwamen binnen. Bedankt voor alle hulp jongens!!! Ik weet eerlijk gezegd niet wat het heeft opgelost, maar ik kan niet liegen, ik ben blij. Lol, ik moet beide apparaten elk 100 keer en op alle mogelijke manieren opnieuw hebben opgestart, dus ik weet niet zeker wat het deze keer heeft laten werken, maar ik neem het graag aan, denk ik. Nogmaals bedankt!

Oké, net gecontroleerd. Het scherm voor het ontdekken van de kabelkaart toont geen van mijn kabelkaartinfo. Sterker nog, elke regel zegt "onbekend".

EDIT: haha, de dingen worden steeds vreemder. Ik besloot om ALLEEN de voedingskabel van de Vecima los te koppelen, de usb aangesloten te laten, de voedingskabel weer aan te sluiten en VOILA, al mijn kanalen kwamen binnen. Bedankt voor alle hulp jongens!!! Ik weet eerlijk gezegd niet wat het heeft opgelost, maar ik kan niet liegen, ik ben blij. Lol, ik moet beide apparaten elk 100 keer en op alle mogelijke manieren opnieuw hebben opgestart, dus ik weet niet zeker wat het deze keer heeft laten werken, maar ik neem het graag aan. Nogmaals bedankt!
Als de HSC de kabelkaart niet herkende, verklaart dat zeker waarom dingen niet werkten. Het feit dat de optieschermen van de TiVo-kabelkaart Con = Ja Val = V toonden, maar verder werden afgebroken, suggereert een onderbroken opstart op een bepaald moment. Blij dat het werkt.

Discussion starter · #65 ·
Als de HSC de cablecard niet herkende, verklaart dat zeker waarom dingen niet werkten. Het feit dat de TiVo cablecard optieschermen Con = Yes Val = V toonden, maar verder werden afgebroken, suggereert een onderbroken opstart op een bepaald moment. Blij dat het werkt.
Ja, logisch, en nogmaals bedankt voor al je hulp. Ik bedoel vooral jou en de paar anderen die hun advies hebben gegeven. Gewoon uit nieuwsgierigheid, bedoel je dat de opstartvolgorde of het proces onderbroken werd voor de cable card, de HSC of beide?

Even uit nieuwsgierigheid, bedoel je dat de opstartvolgorde of het proces werd onderbroken voor de kabelkaart, de HSC of beide?
Het is moeilijk om het zeker te weten, ik gok maar wat. Het lijkt me logisch dat de kabelkaart met slechts gedeeltelijke instellingen veroorzaakt kan zijn door iets dat de TiVo en de kabelkaart onderbrak tijdens het opstarten, hetzij door stroomverlies van de TiVo, hetzij door het verlies van het coax-signaal van de HSC.

Je zei dat de dingen terugkwamen toen je de HSC-voeding recyclede, maar het lijkt me dat de TiVo op een bepaald moment voordat je dat deed, opnieuw opgestart moet zijn om de kabelkaart volledig te kunnen laden. Door het vervolgens opnieuw opstarten van de HSC kon deze de kabelkaart bereiken en opnieuw ontdekken, die nu volledig met instellingen was geladen.

Ik ken geen zekere manier om te vertellen of de legacy OOB aanwezig is, behalve door over te schakelen naar de parallelle coaxmodus met de splitter en te kijken of je al je kanalen verliest (misschien na een Tivo-herstart, misschien zelfs zonder). Ik geef toe dat ik ook benieuwd ben of Cox zijn legacy OOB heeft uitgeschakeld, maar niet nieuwsgierig genoeg om problemen te zoeken als de dingen nu goed werken zoals ze serieel bedraad zijn.

Het klinkt voor mij alsof uw HSC vóór wat u Stap 1 noemde, duidelijk de legacy OOB passeerde, aangezien u serieel bedraad was en vrijwel zeker nog geen ADSG zou hebben gekregen vanwege het 2-weg adresseerbaarheidsprobleem. Ik wou dat de signaalstroom die wordt getoond in het blokschema van de high-split converter in het artikel van KP iets duidelijker was over wat er gebeurt als de HSC zowel legacy OOB- als ADSG-gegevens ontvangt. Ik zou denken dat ze de legacy OOB zouden filteren en ADSG prioriteit zouden geven, maar er is geen manier om het zeker te weten uit de tekening.
Ik ben betrokken geweest bij een kleine discussie met een man op dslreports over mijn theorie dat de high split van Spectrum's Fase 1 eigenlijk een mid split is. Hij beweert dat de specificatie een typefout heeft en dat onze modems daadwerkelijk schakelbaar zijn naar 204 MHz. De CEO van Charter beweert dat Fase 1 een 204 split is, maar alles wat ik op papier zie, zegt 85 mHz (eigenlijk schakelbaar 42 tot 85). Ik zal een kopie bijvoegen van een zeer interessant document dat je misschien al hebt. Kijk in het bereik van dia's 65, 68, 70.

Een andere man op dslreports, Motorola870, zegt dat we onze symmetrische verbinding zullen krijgen wanneer ze onze OFDMA-kanalen activeren. Ik denk dat dat zou kunnen verschijnen op ons Tivo\Vecima\kabelmodemscherm.

Ook toont het bijgevoegde document generieke upgradeseries die OOB verplaatsen naar 108 MHz of elders in het bereik van 102-130. Ik ben er altijd onzeker over geweest of ze de OOB zullen verplaatsen of helemaal zullen uitschakelen.

Attachments

Ik ben betrokken geweest bij een discussie met een man op dslreports over mijn theorie dat Spectrum's Fase 1 high split eigenlijk mid split is. Hij beweert dat de specificatie een typefout heeft en dat onze modems daadwerkelijk schakelbaar zijn naar 204 MHz. De CEO van Charter beweert dat Fase 1 een 204 split is, maar alles wat ik lees zegt 85 mHz (eigenlijk schakelbaar 42 tot 85). Ik zal een kopie bijvoegen van een zeer interessant document dat je misschien al hebt. Kijk in de buurt van dia's 65, 68, 70.

Een andere man op dslreports, Motorola870, zegt dat we onze symmetrische verbinding zullen krijgen wanneer ze onze OFDMA-kanalen activeren. Ik denk dat dat misschien op ons Tivo\Vecima\kabelmodemscherm verschijnt.

Ook toont het bijgevoegde document generieke upgradeseries die OOB verplaatsen naar 108 MHz of elders in het bereik van 102-130. Ik ben er altijd onzeker over geweest of ze de OOB zullen verplaatsen of helemaal zullen uitschakelen.
Ik heb nog nooit gelezen dat Charter ergens midsplit implementeert. Dat is een Comcast-ding.

Ik heb nog nooit gelezen dat Charter ergens midsplit inzet. Dat is een Comcast-ding.
Bedankt. Ik ben tot een verkeerde conclusie gekomen vanwege een aanname. Ik denk dat ik binnen een paar maanden symmetrisch ben. Ik heb een EU2251-modem, waarvan ik denk dat het inderdaad een mid-split-modem is, omdat DOCSIS 3.1 minimaal 85 MHz vereist. Ik was ervan uitgegaan dat Spectrum hun eerste generatie DOCSIS 3.1-modems niet zou vervangen, maar ik verwacht nu dat ik een nieuw modem krijg. Er is een Hitron EN2251-HSP die high split aankan. Ik sprak met een man bij Cox en hij noemde ook mid-split.

Ik ben betrokken geweest bij een discussie met een man op dslreports over mijn theorie dat Spectrum's Phase 1 high split eigenlijk mid split is. Hij beweert dat de specificatie een typefout heeft en dat onze modems daadwerkelijk schakelbaar zijn naar 204 MHz. De CEO van Charter beweert dat Phase 1 een 204 split is, maar alles wat ik lees zegt 85 mHz (eigenlijk schakelbaar 42 tot 85). Ik zal een kopie bijvoegen van een zeer interessant document dat je misschien al hebt. Kijk in de buurt van dia's 65, 68, 70.

Een andere man op dslreports, Motorola870, zegt dat we onze symmetrische verbinding zullen krijgen wanneer ze onze OFDMA-kanalen activeren. Ik gok dat dat op ons Tivo\Vecima\kabelmodemscherm kan verschijnen.

Ook toont het bijgevoegde document generieke upgrade-sequenties die OOB verplaatsen naar 108 MHz of elders in het bereik van 102-130. Ik ben er altijd onzeker over geweest of ze de OOB zullen verplaatsen of helemaal zullen uitschakelen.
Cox is hier waarschijnlijk al mid-split (wie weet), maar ze zijn erom bekend dat ze gierig zijn met uploadsnelheden. Hoewel ik beperkt ben tot 50 Mbps upstream, laat mijn Arris S33 zien dat ik al één OFDMA upstream kanaal krijg, naast vier SC-QAM upstream kanalen. Downstream krijg ik twee OFDM-kanalen naast de tweeëndertig QAM256 streams.

Keith Perry's artikel was zeker vanuit het perspectief van Cox en vertelde alleen hun kant van het verhaal, maar hij zei dat Cox de SCTE 55 OOB-apparatuur wilde afschaffen en alleen ADSG wilde verzenden. Het zou dan aan de Vecima HSC zijn om een ​​nep-OOB in huis te creëren voor de TiVo. Charter/Spectrum heeft mogelijk andere plannen die mogelijk alleen het verplaatsen van de OOB omvatten, hoewel ik me kan voorstellen dat dit het in stand houden van een oude headend-apparatuur zou inhouden die ze misschien liever zouden afschaffen.

Bedankt voor het plaatsen van de doc, die had ik nog niet gezien.

Als de HSC de cablecard niet herkende, verklaart dat zeker waarom de dingen niet werkten. Het feit dat de TiVo cablecard-optieschermen Con = Yes Val = V toonden, maar verder werden afgekapt, suggereert een onderbroken opstart op een bepaald moment. Blij dat het bij u werkt.
Een postscriptum... Ik heb gisteren precies hetzelfde scenario meegemaakt na een aantal vervelende Cox-signaalproblemen die er uiteindelijk voor zorgden dat mijn kabelmodem en Vecima HSC opnieuw opstartten. Ik keek en zag dat mijn cablecard-diagnostiek Scherm voor voorwaardelijke toegang werd afgekapt, waarbij alleen de eerste vier regels werden weergegeven (tot aan de regel Con = Yes Val = V met een leeg scherm daaronder). Voordat ik iets deed, controleerde ik de Vecima HSC-diagnostiekschermen en zie, de cablecard-detectiescherm gaf aan dat de HSC geen cablecard zag. Ik heb de HSC (alleen) uit- en weer ingeschakeld en voilà, de cablecard werd gedetecteerd en het TiVo cablecard CA-scherm werd volledig ingevuld zoals het hoorde te zijn.

• Like
Reactions: Teeps
Ik ken geen zekere manier om te vertellen of de legacy OOB aanwezig is, behalve door over te schakelen naar de parallelle coaxmodus met de splitter en te kijken of je al je kanalen verliest (misschien na een Tivo-herstart, misschien zelfs zonder). Ik geef toe dat ik ook benieuwd ben of Cox zijn legacy OOB heeft uitgeschakeld, maar niet nieuwsgierig genoeg om problemen te zoeken als alles nu serieel goed werkt.
Vandaag zag ik een Cox-truck buiten staan vanwege een probleem bij een buurman. Toen de technicus uit de truck stapte, herkende ik hem als dezelfde level 2-man met wie ik eerder had samengewerkt. Ik ging even een praatje maken en in de loop van het gesprek bevestigde hij dat Cox (Hampton Roads) de legacy OOB-signalering vorig november heeft uitgeschakeld. Dat is een mysterie opgelost, geen behoefte om te experimenteren om erachter te komen.

61 - 72 of 72 Posts