TiVo Community Forum banner

Acapulco (spoilers) op Apple+

2 reading
10K views 44 replies 9 participants last post by  cmontyburns  
#1 ·
De eerste 2 afleveringen hebben me te pakken. Ik dacht dat het vergelijkbaar zou zijn met White Lotus, maar het voelt meer als Princess Bride. Ik kijk uit naar aflevering 3.

#3 ·
Ik weet niet zeker of er genoeg inhaaldiscussie in deze show zal zijn om de wekelijkse spoilerwaarschuwing te vereisen, maar:

*** SPOILERS VOOR S01E03 "Invisible Touch" BEGINNEN HIER ***

Ja, ik blijf de show leuk vinden. Het is interessant dat het op Apple staat, want er is eigenlijk geen reden waarom het geen netwerkserie zou kunnen zijn. Het voelt een beetje als een, minus de act breaks.

Ik geniet van de zangers bij het zwembad die Spaanstalige versies van hits uit de jaren 80 uitvoeren. Natuurlijk kregen we deze week een trainingsmontage terwijl ze "Eye of the Tiger" zongen!

Een uitdaging die de show volgens mij zal hebben, is het vertellen van verhalen over de familie die geen verband lijken te houden met wat Maximo aan zijn neef vertelt (en waarvoor er geen reden is om deel uit te maken van Maximo's verhalenvertelling). Ik vond het niet erg dat Sara probeerde Esteban te koppelen aan haar moeder, maar er is een risico op "wat doen we hier?" gevoelens die zich ontwikkelen met die scènes. Het zal interessant zijn om te zien of ze op een gegeven moment terugkomen om ze met terugwerkende kracht te rechtvaardigen. Een kleine nitpick tot nu toe.

Hoewel het pas de derde aflevering is, doet de show al goed werk met een paar oprechte momenten. Ik voelde echt mee met Julia op het banket, en Maximo's steun voor haar op het strand en daarna voelde echt aan. En er is duidelijk meer te vertellen over Don Pablo, wat verdrietig lijkt te zijn.

#5 ·
Ik hou echt van deze show.. Veel goede personages.. Niemand om echt op een echte manier niet leuk te vinden.. Zeker, Diane en Chad waren de "slechteriken". Maar ze zijn echt niet zo slecht.
Het zangduet maakte me altijd aan het lachen.. Fantastisch

Ik was erg verrast dat de dingen aan het einde van de laatste aflevering niet allemaal afgerond waren.. Er moet zeker een seizoen twee komen.. Ik moet zien wat er gebeurt bij de herdenking voor Don Pablo.

#11 ·
Zo blij om deze show terug te hebben.. "Oude" huidige Maximo terug in Acapulco.. Die verhaallijn uitrekken.. Zeker weet hij "oude" Julia snel genoeg te ontmoeten.
Om de een of andere reden was dat niet bij me opgekomen. Ik vraag me af of ze door iemand gespeeld zal worden die we kennen. Eugenio Derbez, die de huidige Máximo speelt, is een grote internationale ster.

#14 ·
* S02E03 "Love is a Battlefield" SPOILERS *

De pandemie veranderde vrijdagavonden voor mij in een soort "op de bank ploffen en ontspannen van de week met tv"-avond. Apple heeft daar regelmatig een goede bijdrage aan geleverd, en deze show past daar zeker bij. Ik vond dit een van de betere afleveringen van de serie tot nu toe.

De show zou gemakkelijk kunnen voortkabbelen in de standaardmodus van een aangename, zachte situatiekomedie. Maar het doet een behoorlijk goede romance als het dat wil, en in deze aflevering kregen we ook wat ontroerend drama.

De scènes tussen Máximo en Julia die de suite inrichtten, waren eigenlijk best ontroerend, vooral met de blinddoeken op en Julia die vertelde hoe ze het gevoel had dat ze iemand in de steek liet, wat ze ook deed. Ik denk dat het slim was van de show om niet te lang stil te staan bij hun ongemak rond elkaar, maar het ook niet onder het tapijt te vegen, maar hen ermee te confronteren en met de reden ervoor, zelfs als geen van beiden nog eerlijk is tegen elkaar of tegen zichzelf. En dus was Máximo's suggestie dat ze zichzelf moesten wijsmaken dat de kus nooit is gebeurd, zowel galant als verdrietig, omdat het precies was wat Julia nodig had om haar schuldgevoel los te laten, terwijl het het laatste was wat hij diep van binnen wilde doen. Het is slim van de show om hem te koppelen aan Isabel, die een legitieme goede match is en hem plausibel zijn gevoelens voor Julia zou laten sublimeren, in plaats van een sitcom-afleiding te zijn. En hetzelfde geldt voor de show die Chad minder een mimbo maakt en meer iemand in wie Julia daadwerkelijk geïnteresseerd zou kunnen zijn. Boven dit alles hangt natuurlijk onze kennis dat Máximo en Julia uiteindelijk niet samen eindigen.

Ondertussen hebben we Nora en Sara. Na hun dag samen winkelen voor Augusto en hun hilarische, perfecte imitaties van hem, zou het natuurlijke zijn geweest dat Nora uiteindelijk begripvol zou zijn toen ze erachter kwam dat Nora **** is. Dus Nora die Sara eruit gooide, was een onverwachte dramatische beat die ik echt waardeerde, en het klinkt alsof de show van plan is om daar een hele tijd aan vast te houden. Ik ben benieuwd waar de show hen beiden naartoe brengt.

#16 ·
* S02E05 "We Don't Need Another Hero" SPOILERS *

Weer een goede aflevering in een sterk tweede seizoen tot nu toe. De show is altijd goed geweest in het behandelen van het deel van elk personage van de verhalen met zowel humor als een beetje empathie, en dat gold hier vooral. Sara's acceptatie van wie ze is was grappig (man: "Hoe kon ik dat op de juiste manier opvatten?") maar ook behandeld met de juiste impact en ernst ("Wow, dat heb ik nog nooit gezegd.") Ik vond het leuk hoe Julia bereid was om Sara uit het resort te zetten, omdat ze dacht dat ze gewoon bezig was met tienerrebellie of wat dan ook, en toen meteen overschakelde naar haar bondgenoot toen Sara haar vertelde wat er werkelijk aan de hand was. Geen wonder dat Máximo verliefd is op Julia.

Grappige zin: Máximo, die de herinrichting van de kamer van zijn moeder ziet - "Dit ziet eruit als waar een non verdrietig wordt!"

#18 ·
* S02E06 "Hollywood Nights" SPOILERS *

Volwassen memo! Blij dat we eindelijk een aantal van de huidige versies van de personages ontmoeten (naast Sara).

Een paar "Wacht, is dat...?" gaststerren in deze aflevering, Wendie Malick en Kevin Dunn. En de ster die loog over haar leeftijd leek een beetje op Paris Hilton, maar was het niet.

Jessica Collins' Diane is amusant geweest, maar ik ben altijd een beetje terughoudend geweest over de geaffecteerde manier waarop ze het personage speelt. Of het nu per ongeluk is of niet, die prestatie is nu volkomen logisch, nu we weten dat Diane zelf een act opvoert. Ik vond dat Collins hier een paar mooie momenten had.

Toen Diane Don Pablo's vakantieverzoek opnieuw afwees, dacht ik: "Hij stopt er duidelijk mee dit seizoen", zonder te raden dat het vijftien afleveringsminuten later zou gebeuren.

Amusant stukje over de Mexicaanse acteur die in al die verschillende genrefilms zat, maar in elk een drugskoerier speelde, en toen enthousiast was om zijn grote doorbraak te krijgen door een drugs-lord te spelen in de nieuwe film.

Over het algemeen was de aflevering prima en zette de zaken in beweging, maar niet een van de meest opmerkelijke afleveringen van de serie.

#19 ·
Volwassen Memo! Blij dat we eindelijk een aantal van de huidige versies van de personages ontmoeten (naast Sara).
ja!!!!! Dat was leuk.. Had niet verwacht dat dat de eerste persoon zou zijn die volwassen Maximo ontmoette. Het lijkt erop dat Memo het goed heeft gedaan.

#20 ·
* SPOILERS VOOR S02E08 "Money Changes Everything" VANAF HIER *

Ik ga eigenlijk niets spoilen, want ik heb er nu geen tijd voor. Ik was te laat om deze aflevering te bekijken, maar ik zou er wel een paar alinea's over kunnen schrijven, nu ik hem gezien heb. Ik denk dat het misschien wel de beste aflevering is die de show ooit heeft gemaakt. Het was Acapulco dat al zijn sterke punten liet zien - grappig, lief, attent, verdrietig. Gewoon geweldig van begin tot eind.

#21 ·
* SPOILERS VOOR S02E09 "The Power of Love" VANAF HIER *

Ik weet niet waarom ik me nu pas realiseerde dat elke afleveringstitel de naam is van een jaren 80 popnummer.

Deze was weer een topper. De show presteert echt op hoog niveau in de slotfase van seizoen twee. Het doet het zo goed dat ik eigenlijk een beetje teleurgesteld was toen de show, bij het uitmaken met Máximo, Isabel daadwerkelijk liet zeggen wat het zo goed had gedaan door het ons gewoon te laten zien en erop te vertrouwen dat we het zouden begrijpen: dat hij zo gefocust is op de toekomst, dat hij het heden mist (en verpest). De subtiele melancholie van de show is dat we uit de scènes in de tegenwoordige tijd weten dat dit een les lijkt te zijn die Máximo nooit echt heeft geleerd. Hij is fabelachtig rijk, maar blijkbaar helemaal alleen in zijn landhuizen aan zee, en schijnbaar vervreemd van al deze belangrijke mensen, behalve zijn zus en Memo. Ondertussen leerden alle anderen om hem heen de situatie waarin ze zich bevonden te waarderen en/of deze te veranderen door persoonlijke, niet-financiële groei.

Veel echt goed acteerwerk in deze aflevering:
  • Gabriela Milla speelde Isabels breuk met Máximo met de perfecte mix van berusting, verdriet, woede en kalmte.
  • Camila Perez' verbazing over Máximo's beslissing om haar met Chad te laten breken, was ook erg goed gedaan.
  • Jessica Collins' nederigheid bij het vragen aan Don Pablo om terug te komen, een beetje een nieuwe look voor het personage dat ze in de loop van het seizoen heeft verdiend.
  • Vanessa Bauch speelt de wanhoop van een moeder bij het vooruitzicht haar dochter voor altijd te verliezen, en hun emotionele acceptatie van elkaar die volgde.
En natuurlijk de komedie met de drie idioten die door LĂşpe en haar vogel in de maling werden genomen. Gewoon echt goed spul rondom.

Seizoensfinale deze week!

#22 ·
* SPOILERS VOOR S02E10 "Against All Odds" VANAF HIER *

Slechts een paar korte gedachten over de prachtige finale van een spectaculair seizoen twee.

Ik was eigenlijk een beetje emotioneel aan het einde van de vorige aflevering toen Máximo en Hugo aankwamen in het oude, verlaten appartementencomplex. Dus wat een geweldige keuze om ze daar te laten om de gebeurtenissen uit het verleden te observeren tijdens deze aflevering. Ze hebben genoeg heen en weer gesneden tussen heden en verleden in de scènes, zodat toen de jonge Máximo de trap opliep en zijn oudere zelf hem riep, ik dacht dat het een cut zou zijn om te laten zien dat het eigenlijk Julia was. Maar in plaats daarvan geeft de show ons de oudere Máximo die met zijn jongere zelf praat en hem smeekt om de fouten die hij weet dat er komen niet te maken. Zijn jongere zelf vertelt hem met een glimlach dat, zoals hij weet, dat niet iets is dat hij kan doen. Zoals ik al eerder heb gesuggereerd, ben ik zo onder de indruk van het vermogen van de show om de zonovergoten zachte komedie en romantiek en de onderstroom van verdriet die voortkomt uit de wetenschap dat het niet duurt, in evenwicht te brengen. Ik vond dat Eugénio Derbez hier echt goed was in het uiten van zijn spijt over wat er is gebeurd.

Een deel daarvan was... een neef voor Hugo! Ik denk niet dat de show van ons verwachtte dat we zouden denken dat Máximo Isabel zou zien, maar het hintte ook sterk genoeg dat het ook Julia niet was, zodat ik de verrassing had moeten raden. Maar dat deed ik pas toen de deur openging en er een jonge vrouw stond. Grappige afsluiter van de aflevering als Hugo uitroept "Holy ****" en wordt gesmoord door Máximo.

Al het andere aan deze seizoensafsluiter was geweldig. Nora en Estebans bruiloft, Lupe met een hart, de Las Colinas-crew die een leuke receptie gaf, zelfs Chads vertrek (zeker niet voor altijd). Ik denk niet dat Apple al een verlenging heeft aangekondigd, maar dat zullen ze zeker doen. Ik kijk erg uit naar seizoen drie.

#32 ·
Is het niet mogelijk dat Julia in het huis is waar Maximo zijn dochter bezocht? Heb ik het mis om aan te nemen dat de dochter het kind is van Maximo en Julia?
Ja, je zat verkeerd met die aanname

#31 ·
Bumping to check in on season three, in progress.

* SPOILERS THROUGH S03E06 "Take a Chance on Me" FROM HERE *

On this episode:
  • Interessant dat het tot zo diep in seizoen drie duurde voordat de serie een aflevering maakte vanuit het perspectief van iemand anders. HĂ©ctor is een goede keuze, omdat ze langzaam hebben gewerkt aan het toevoegen van diepte aan het personage. De achtergrond die ze hem hebben gegeven, maakte het aangrijpend en verdrietig hoe hij overschakelde naar playboy-modus met een verzonnen verhaal uit schaamte over de werkelijke reden waarom hij in het zwembad was gevallen, en wanhoop over wat het betekende (zijn boek niet aan de uitgever kunnen laten zien).
  • De show is dit seizoen zeer bereid geweest om zowel de jonge als de oudere Máximo in een onflatteus daglicht te zetten, en daar was hier meer van. Even dacht ik dat het vooral slecht van hem was om te lachen om HĂ©ctor die in het zwembad viel, maar dat was voordat ik zag dat hij op dat moment alleen het verzonnen verhaal kende dat HĂ©ctor hem en Julia vertelde.
  • Ik denk niet dat ik het einde begrijp, met de ontbrekende pagina's. Zien we hier dat een aantal van de pagina's in het gebladerte bij Las Colinas terecht zijn gekomen, bijvoorbeeld om later door iemand te worden ontdekt?
  • Hoe dan ook, weer een goede keuze om de volwassen HĂ©ctor een schijnbaar behoorlijk succesvolle auteur te maken, maar geen internationale bestseller (zo lijkt het) of zo. Dat voelt wel goed.
On the season:
  • Dus Isabel is Paloma's moeder! En Dani Rojas is Paloma's man! :)
  • Ik heb hierboven al gezegd dat de show bereid is om Máximo er, zo niet slecht, dan in ieder geval niet in zijn voordeel uit te laten zien. Meerdere keren heeft hij zich op ongewenste manieren in Julia's leven gemengd, en hier wordt hij jaloers op Chad. Ik weet niet of dit allemaal opzettelijke kruimels zijn voor de breuk die gaat komen, maar hoe dan ook voelt het gedrag consistent met onze kennis dat Máximo's ambitie uiteindelijk de overhand krijgt over zijn relatie met Julia.
  • Ik heb het al eerder gezegd, maar de melancholie onder al die zon en zachte komedie is echt iets bijzonders, en uniek op tv denk ik. Wie weet wat de toekomst brengt, maar we weten dat de toekomst van het verleden dat we bekijken geen happy end heeft en dat is echt iets bijzonders. Ik denk dat de sneeuw echt op zijn best is als het daarin leunt. Het einde van de aflevering van vorige week, toen de volwassen Máximo ontdekt dat Julia niet lijkt te zijn gekomen voor de begrafenis van Don Pablo, was verdrietig en mooi. Hij dwaalt het resort uit en herinnert zich zijn jongere zelf die met Julia danst, terwijl de cabana-zangers "Against All Odds" in het Spaans zingen. EugĂ©nio Derbez heeft aan het einde van die aflevering de perfecte uitdrukking van warmte en echte spijt op zijn gezicht.
  • Chad was altijd een beetje een raar personage en ik weet niet helemaal zeker waarom ze besloten hem terug te brengen als ze eigenlijk niets voor hem te doen hebben. Ze hadden hem vorig seizoen uit het verhaal geschoven om te reizen en hadden hem daar gewoon kunnen laten. Hem iedereen irriteren door hem rond het resort te "promoten" is een soort grappige grap, maar de meeste andere personages hebben wat groei doorgemaakt en Chad blijft gewoon een punchline. Ik bedoel, ik denk dat hij emotioneel rijker is, maar ze maken daar niet echt gebruik van. Eigenlijk was het beste gebruik van hem dit seizoen voordat hij ĂĽberhaupt terugkwam, in de Moederdagaflevering waar we zagen hoe zwaar zijn afwezigheid was voor Diane.
  • Geen idee waar dit seizoen zal eindigen of hoe lang de showrunners idealiter de onthullingen willen uitrekken, zoals wat er met Máximo en Julia gebeurt, waar Julia nu is, enzovoort. Maar ik hoop echt dat Apple hen de tijd geeft om het verhaal te vertellen. Ik wil het allemaal zien.
  • Als er een seizoen vier komt, kunnen ze het beter snel filmen. Anders is Hugo zes meter lang met een baard.

#34 ·
* SPOILERS VOOR S03E07 "Video Killed the Radio Star" VANAF HIER *

Ik denk niet dat ik het einde begrijp, met de ontbrekende pagina's. Is wat we zagen dat een deel van de pagina's in het gebladerte in Las Colinas terechtkwamen, bijvoorbeeld om later door iemand te worden ontdekt?
Oké, dat is dus beantwoord. Goed gedaan, Chad, die misschien meer op de hoogte is van dingen dan we vermoedden. Slimme afleiding van de show over de brieven. Het zwakke punt is eigenlijk de relatie van Héctor en Diane. Het is nog nooit eerder gespeeld als deze geweldige liefdesaffaire; meer een lichtelijk schandalige (omdat zij de baas is) uitgebreide affaire.

Het was vrij duidelijk wat Maximo van plan was met de microfoon en de verborgen camera. Natuurlijk moesten ze er een lantaarn op hangen voordat ze het onthulden door Dulce onnodig al haar misdaden te laten bekennen, zodat de verborgen camera het kon vastleggen. Memo had technisch gezien gelijk dat het een slechte zet was van Maximo om hem op die manier te gebruiken, maar het is niet zo dat Memo tot nu toe geen paar streken in de show heeft gehad. Dulce noemde Maxiimo een zeurende kleine b*tch, maar ik denk dat die beschrijving meer van toepassing is op Memo.

Ik denk dat Maximo het plan ĂĽberhaupt had, laat ons nog een stap zien in zijn evolutie naar wat de oudere Maximo, toen ze Don Pablo's herdenking binnengingen, "de paria van Las Colinas" noemde. Ik vraag me af of de show zoveel tijd zal nemen om ons zijn volledige hak-turn te laten zien dat we het eigenlijk nooit te zien krijgen. Ik hoop het niet.

We zouden tenminste volgende week eindelijk in de herdenkingsbijeenkomst moeten zijn!

#33 ·
In het begin was ik geen fan van het toevoegen van een nieuw personage aan de show. Maar nu vind ik de toevoeging van Dulce geweldig. Een goede tegenstander voor Maximo. Ik denk dat het goed werkt.

7 afleveringen in seizoen DRIE (3) en we zijn nog steeds niet aangekomen bij Don Pablo's herdenking. Maar het lijkt nu heel dichtbij.

Te bedenken dat ik dacht dat we er aan het einde van seizoen 2 zouden zijn... LOL... dat was gek

#35 ·
* SPOILERS VOOR S03E08 "Amor Eterno" VANAF HIER *

Van alle personages die we in de huidige tijd te zien krijgen, had ik niet gedacht dat de poolzangers erbij zouden zitten. Geweldige zet. Zelfs zij haten Maximo! Wat heeft hij gedaan?!? Behalve dan zichzelf niet meer zijn, uiteraard.

Grappig (en effectief) dat ze de actrice die Lupe speelt, hebben gebruikt om de oudere Lorena te spelen.

Dus Chads vader is... Orson Welles? Wauw!

Uiteraard komen Memo en Lorena er wel, maar het is een beetje verrassend dat ze hem nooit heeft gedumpt, gezien alle keren dat hij flipt over of ze wel bij elkaar passen en zich dom begint te gedragen. Het is een lieve relatie, maar ik hoop dat de show daar mee ophoudt.

Danslessen voor Nora waren een beetje een willekeurig B-verhaal uit het begin van dit seizoen, maar ik vond het leuk dat ze het terugbrachten en het de sleutel maakten om Sara en Nora te helpen zich meer op hun gemak te voelen om met elkaar te praten over Sara's leven. Ik vond dat vakkundig aangepakt en best lief.

Over lief gesproken, Maximo's lofrede voor Don Pablo, die meer een verontschuldiging was dan een lofrede, bracht de gevoelens teweeg. Ik vind het fijn dat ze Hugo minder gebruiken als een excuus voor Maximo om zijn verhaal te vertellen en steeds meer als een actieve deelnemer die Maximo helpt te veranderen. Maximo's aanroeping van Don Pablo's credo "de gast krijgt wat de gast wil" was een ontroerende manier om zijn toespraak te beginnen. En dan zien we aan het einde dat Paloma wel is gekomen en... Julia ook! We ontmoeten eindelijk de huidige Julia! Ik kan niet wachten om ze hopelijk volgende week weer samen te zien.