TiVo Community Forum banner

Verizon FiOS Cable Card maandelijkse huurkosten $4,99 vs. $10

2.5K views 24 replies 12 participants last post by  Bradley  
#1 ·
Ik dacht dat anderen baat zouden kunnen hebben bij mijn ervaring om mijn maandelijkse huurkosten voor FiOS CableCard op $4,99 te krijgen. De snelle moraal van het verhaal: probeer geen upgrades uit te voeren via hun chat - ze weten niet waar ze het over hebben.

Ik heb een Roamio Pro en een paar Tivo mini's. Ik zit al heel lang in een abonnement dat FiOS als "legacy" beschouwt. Mijn FiOS-router was aan het sterven (internet viel meerdere keren per dag op willekeurige tijden 10-20 minuten uit). Verizon zei dat mijn apparatuur oud was, dus boden ze aan mijn apparatuur te upgraden, maar ik kon mijn abonnement niet meer gebruiken. De upgrade en het nieuwe abonnement zouden me een snelheidsverhoging geven (van 75 Mbps naar 300 Mbps), maar een nieuwe set kanalen.

Toen ze de hele bestelling samenstelden, zeiden ze dat de nieuwe router niet compatibel was met cablecards - hij probeerde me STB's te laten nemen. Ik zei dat dit een showstopper was, en na enige tijd zette hij de chat door naar een technisch supportmedewerker.

Die technische persoon zei dat ze hadden "uitgevogeld" hoe ze mijn cablecard konden toevoegen. Toen de bestelling eruit kwam, gingen mijn CableCard-kosten van $4,99/maand naar $10/maand. Toen ik naar die verandering vroeg, zeiden ze: "Het komt omdat ik een nieuw tv-pakket heb. Ik hoop dat je het begrijpt". Ik zei dat ik het wel begreep, maar de hele geschatte rekening was lager dan mijn huidige rekening, dus ik zei OK. De hele chatervaring was ongelooflijk frustrerend om vele redenen - dit was er maar één.

Nadat het installatieproces was voltooid en ze me een definitieve bevestiging van mijn nieuwe rekening hadden gestuurd, waren er een aantal verrassingen. Een verrassing was dat ze twee cablecards op mijn rekening hadden staan, een voor $4,99 en een voor $10. Deze keer belde ik ze, omdat ik hier en andere problemen behoorlijk overstuur over was.

Uiteindelijk bereikte ik iemand die uiterst behulpzaam was. Ik legde uit dat ik maar één CC had. Hij kon de $10 CC verwijderen, waardoor ik terugging naar slechts 1 CC voor $4,99/maand.

Als ze ooit proberen je $10/maand te laten betalen voor een cablecard, bel ze dan en wees vasthoudend. Er lijkt geen reden te zijn voor de prijsverhoging, behalve dat ze gewoon meer willen vragen.

Ik ben tevreden over de tv- en internetkwaliteit van FiOS, maar hun verkoop- en supportmedewerkers zijn behoorlijk frustrerend. De technicus die kwam om de nieuwe apparatuur te installeren was echter geweldig.

#2 ·
Het is zeker verstandig om de bestelling van een provider uit te voeren en alles in twijfel te trekken wat fout lijkt.

U hebt het goed gedaan, geloof ik.

Heb je momenteel FiOS STB's? Welke router gebruik je? Een vriend in NOVA heeft een TiVOw/CC en hij had ook een FiOS STB zonder DVR op zijn account. Ze stuurden hem een doos met een nieuwe 3100-router en 2 FiOS-boxen om die FiOS STB te upgraden naar hun huidige technologie. Ze rekenden 60 dollar voor het pakket, alleen voor de apparatuur, en ik heb hem door de installatie geleid. Zijn diensten stegen niet in $$ en zijn CC bleef op 4,99. Hij eindigde met in totaal 3 stopcontacten voor tv, 1 TiVO & 2 FiOS om alleen te kijken.

#4 ·
Het is zeker verstandig om de bestelling van een provider op te volgen en alles in twijfel te trekken wat fout lijkt.

Je hebt het goed gedaan, denk ik.

Heb je momenteel FiOS STB's? Welke router gebruik je? Een vriend in NOVA heeft een TiVOw/CC en hij had ook een FiOS STB zonder DVR op zijn account. Ze stuurden hem een doos met een nieuwe 3100-router en 2 FiOS-boxen om die FiOS STB te upgraden naar hun huidige technologie. Ze rekenden 60 dollar voor het pakket, alleen voor de apparatuur, en ik begeleidde hem bij de installatie. Zijn diensten stegen niet in $$ en zijn CC bleef op 4,99. Hij eindigde met 3 stopcontacten voor tv, 1 TiVO & 2 FiOS om alleen naar te kijken.
Nooit een Fios STB gehad. De router is nieuw, als onderdeel van de upgrade, geĂŻnstalleerd door Verizon. SKU-CR1000A

#3 ·
Als ze ooit proberen om je $10/maand in rekening te brengen voor een kabelkaart, bel ze dan en wees vasthoudend. Er lijkt geen reden te zijn voor de prijsverhoging, behalve dat ze gewoon meer in rekening willen brengen.
Dat is het huidige tarief voor CableCARD's, $10/maand, voor nieuwe klanten of klanten die van plan veranderen. Als je in een vorig abonnement blijft, word je voor $4,99/maand gehandhaafd. Je hebt extreem veel geluk om twee redenen, dat ze je ĂĽberhaupt je kaart laten houden en dat het slechts $4,99/maand is. De echte test zal je volgende factuur zijn.

#5 ·
Als ze ooit proberen om je $10/maand in rekening te brengen voor een cable card, bel ze dan en wees vasthoudend. Er lijkt geen reden te zijn voor de prijsverhoging, behalve dat ze gewoon meer willen vragen.
Dat is het huidige tarief voor CableCARD's, $10/maand, voor nieuwe klanten of klanten die van plan veranderen. Als je in een vorig plan blijft, word je voor $4,99/maand gehandhaafd. Je hebt extreem veel geluk om twee redenen, dat ze je ĂĽberhaupt je kaart laten houden en dat het maar $4,99/maand is. De echte test zal je volgende factuur zijn.

View attachment 104797
Toen ik het upgrade proces inging, was ik erop voorbereid dat ze zouden zeggen geen Cable Card meer, maar voor hen maakte ik het een niet-onderhandelbaar punt en bleef ik volhouden.

Ik had het gevoel dat ik gewonnen had toen ze zeiden dat ik het mocht houden, dus ik was bereid om de $10/maand te accepteren. Als ze niet per ongeluk 2 cable cards (en een ongevraagde maandelijkse onderhoudskosten van $15) hadden gehad, zou ik niet gebeld hebben om het allemaal op te lossen.

Ik ben al zo lang Verizon klant, ik denk dat ze een stapje extra voor me hebben gedaan als bedankje voor mijn lange loyaliteit. Gewoon frustrerend dat ik dat allemaal heb moeten doorstaan.

#6 ·
Ik dacht dat anderen baat zouden kunnen hebben bij mijn ervaring om mijn maandelijkse huurkosten voor mijn FiOS CableCard op $4,99 te krijgen. De snelle moraal van het verhaal: probeer geen upgrades via hun chat te doen - ze weten niet waar ze het over hebben.

Ik heb een Roamio Pro en een paar Tivo mini's. Ik zit al heel lang in een abonnement dat FiOS als "legacy" beschouwt. Mijn FiOS-router was aan het sterven (internet viel meerdere keren per dag willekeurig uit voor 10-20 minuten). Verizon zei dat mijn apparatuur oud was, dus boden ze aan mijn apparatuur te upgraden, maar ik kon mijn abonnement niet meer gebruiken. De upgrade en het nieuwe abonnement zouden me een snelheidsverhoging geven (van 75 Mbps naar 300 Mbps), maar een nieuwe set kanalen.

Toen ze de hele bestelling samenstelden, zeiden ze dat de nieuwe router niet compatibel was met cablecards - hij probeerde me over te halen STB's te nemen. Ik zei dat dit een showstopper was, en na enige tijd zette hij de chat door naar een technisch ondersteuningsmedewerker.

Die technische medewerker zei dat ze hadden "uitgevogeld" hoe ze mijn cablecard konden toevoegen. Toen de bestelling eruit kwam, gingen mijn CableCard-kosten van $4,99/maand naar $10/maand. Toen ik naar die verandering vroeg, zeiden ze: "Het komt omdat ik een nieuw tv-pakket heb. Ik hoop dat je het begrijpt". Ik zei dat ik het wel begreep, maar de hele geschatte rekening was lager dan mijn huidige rekening, dus ik zei OK. De hele chatervaring was om vele redenen ongelooflijk frustrerend - dit was er maar één.

Nadat het installatieproces was voltooid en ze me een definitieve bevestiging van mijn nieuwe rekening hadden gestuurd, waren er een aantal verrassingen. Een verrassing was dat ze twee cablecards op mijn rekening hadden staan, een voor $4,99 en een voor $10. Deze keer belde ik ze, omdat ik hier en andere problemen behoorlijk overstuur was.

Uiteindelijk bereikte ik iemand die uiterst behulpzaam was. Ik legde uit dat ik maar één CC had. Hij kon de $10 CC eraf halen, waardoor ik terugging naar slechts 1 CC voor $4,99/maand.

Als ze ooit proberen je $10/maand in rekening te brengen voor een cablecard, bel ze dan en wees persistent. Er lijkt geen reden te zijn voor de prijsverhoging, behalve dat ze gewoon meer willen vragen.

Ik ben tevreden met de tv- en internetkwaliteit van FiOS, maar hun verkoop- en supportmedewerkers zijn behoorlijk frustrerend. De technicus die kwam om de nieuwe apparatuur te installeren was echter geweldig.
Ik zit sinds ongeveer 2013 bij Verizon Fios en gebruik een Tivo Premiere met cablecard. Ik zal binnenkort moeten verhuizen. Ik nam contact op met Verizon om de beschikbaarheid van Fios op een mogelijk adres te controleren en ze vertelden me dat er geen manier was om mijn cablecard te behouden, zelfs niet als ik alleen naar een ander appartement in mijn huidige gebouw zou verhuizen. Suggesties wie ik moet contacteren en welke aanpak ik moet gebruiken?

#7 ·
Ik zit sinds ongeveer 2013 bij Verizon Fios en gebruik een Tivo Premiere met cable card. Ik zal binnenkort moeten verhuizen. Ik heb contact opgenomen met Verizon om de beschikbaarheid van Fios op een mogelijk adres te controleren en ze vertelden me dat er geen manier was om mijn cable card te behouden, zelfs niet als ik alleen naar een ander appartement in mijn huidige gebouw zou verhuizen. Suggesties wie ik moet contacteren en welke aanpak ik moet gebruiken?
Suggesties of aanpak voor wat? Kaarten zijn waarschijnlijk niet toegestaan voor nieuwe gebruikers, wat je op de nieuwe locatie zult zijn. Als dat het geval is, is er geen "aanpak" om te gebruiken.

#13 ·
Welnu, na 18 jaar met FiOS en 25 jaar met TiVo ben ik deze week overgestapt op YouTube TV en had ik een "nieuwe installatie" op naam van mijn vrouw om een verhoging van ongeveer $90 in MRC voor dezelfde diensten te voorkomen.

Ik had een Triple Play-bundel van $140/maand de afgelopen 10 jaar en die werd in juni vorig jaar verhoogd naar $158 zonder uitleg, dit omvatte één M-kaart voor $5 en legacy custom tv met sport/Caps.

Zowel mijn Netflix- als Max-abonnementen waren verhoogd, dus ik dacht dat ik het nieuwe $10-perkplan zou gebruiken, dat bij bestelling via mobiel slechts $10/maand extra leek te kosten, zoals verwacht. MAAR dat leidde ertoe dat enkele legacy-kortingen en dergelijke werden stopgezet en werd gefactureerd met $242 MRC als nieuw tarief en de klantenservice wilde/kon dit niet aanpassen.

Ik heb de service geannuleerd en mijn vrouw heeft het als nieuwe klant geĂŻnstalleerd. Het abonnement sprong naar $183 MRC voor 1Gig, YouTubeTV + HBO/Netflix-perk + nieuwe CR1000-router en gratis extender. Vaste lijn kwijt en TiVo's zijn nu buiten gebruik gesteld na 25 jaar met de technologie. Nieuwe service omvatte 1 cadeaubon van $100, 1 cadeaubon van $200, een gratis Fire-tablet en een gratis Samsung 45" tv.

Het zal even wennen zijn aan de verandering, maar ik ben klaar met workarounds en dergelijke om het stervende platform aan de praat te houden

#14 · (Edited)
Nou, na 18 jaar met FiOS en 25 jaar met TiVo ben ik deze week overgestapt naar YouTube TV en had ik een "nieuwe installatie" op naam van mijn vrouw om een verhoging van ongeveer $90 in MRC voor dezelfde diensten te voorkomen.

Ik had een Triple Play-bundel die de afgelopen 10 jaar $140/maand was en in juni vorig jaar zonder uitleg werd verhoogd naar $158, inclusief één M-kaart voor $5 en legacy custom tv met sport/Caps.

Mijn Netflix- en Max-abonnementen waren verlopen, dus ik dacht dat ik het nieuwe $10-perkplan zou gebruiken, dat bij bestelling via mobiel slechts $10/maand extra leek te kosten. MAAR dat leidde ertoe dat enkele legacy-kortingen en dergelijke werden geannuleerd en dat er $242 MRC in rekening werd gebracht als nieuw tarief, en de klantenservice wilde/kon dit niet aanpassen.

Ik heb de service geannuleerd en mijn vrouw heeft het als nieuwe klant geĂŻnstalleerd. Het abonnement steeg naar $183 MRC voor 1 Gig, YouTubeTV + HBO/Netflix-perk + nieuwe CR1000-router en gratis extender. Vaste lijn kwijt en TiVo's zijn nu buiten gebruik gesteld na 25 jaar met de technologie. De nieuwe service omvatte 1 cadeaubon van $100, 1 cadeaubon van $200, een gratis Fire-tablet en een gratis Samsung 45"-tv.

Het zal veel tijd kosten om aan de verandering te wennen, maar ik ben klaar met workarounds en dergelijke om het stervende platform aan de praat te houden
Dit is het moment om te upgraden, vooral als je problemen hebt met de service of de gewenste aanbieding niet kunt krijgen. Alle kabelmaatschappijen die alleen bestaande klanten ondersteunen, hebben cablecard-klanten aangemoedigd om van apparatuur te veranderen. Voor je het weet, zullen de meesten de ondersteuning zonder veel kennisgeving intrekken. Je had gewoon een voorsprong.

#23 ·
Ik herinner me niet dat het kanaal is veranderd, maar je kunt een specifiek kanaal of een willekeurig kanaal kiezen. Als je een willekeurig kanaal kiest, krijg je het als het verandert, maar je krijgt ook herhalingen etc. op andere kanalen, of je ze nu wilt of niet.

Zeker nadat CW in mijn omgeving van zender wisselde (de CW-partner werd gekocht door een bedrijf dat andere programmering wilde; gelukkig nam een ander kanaal het over), begon ik meer "willekeurig kanaal" te doen. Maar toen SD alleen een goede manier was om ruimte te besparen, maar ook een goede manier om het te missen, ging ik terug naar specifieke kanalen. Voor het grootste deel onder de 500, dus SD wanneer het kan.

#24 ·
Al meer dan tien jaar kunnen TiVo's tot of ruim 150 uur HD-programma's opslaan.

Uw zorgen over het moeten gebruiken van SD om "ruimte te besparen" zijn zorgen die bijna niemand anders heeft.

U krijgt ook geen "herhalingen" door Alle kanalen te selecteren. Opnames zijn gebaseerd op de zender en de originele uitzenddatum, die bepaalt of een aflevering nieuw is of niet. Als een OnePass herhalingen opneemt, komt dat door de OAD en verder niets.

#25 ·
Al meer dan tien jaar kunnen TiVo's tot of ruim 150 uur HD-programmering opslaan, afhankelijk van het model.

Uw zorgen over het moeten gebruiken van SD om "ruimte te besparen" is een zorg die bijna niemand anders heeft.

U krijgt ook geen "herhalingen" door Alle kanalen te selecteren. Opnames zijn gebaseerd op de zender en de oorspronkelijke uitzenddatum, die bepaalt of een aflevering nieuw is of niet. Als een OnePass herhalingen opneemt, komt dat door de OAD en verder niets.
Veel van mijn shows werden elders uitgezonden en TiVo classificeert ze SOMS als herhaling, soms als nieuw. Sommige series zijn CW/Canada-partnerschappen en worden op CW uitgezonden nadat het seizoen in Canada is afgelopen, en ze zijn onvoorspelbaar.

Wat betreft ruimte, met sommige filmseries op HMM, is het onvoorspelbaar of ze ze nieuw noemen of niet, dus neem ik alles op en verwijder ik de duplicaat. Ik probeer ook de hele serie te bewaren, zodat ik gemakkelijk kan zien of ik ze heb gezien (ik weet dat ik ze in plaats daarvan kan bookmarken, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd). Ik heb ook een aantal series (nieuw of "klassiek") die ik bekijk als ik eraan toe kom, dus ik heb veel onbekeken afleveringen. Toen ik meer dan 70% kreeg, begon ik alleen SD te gebruiken, toen het ongeveer 90% was, merkte ik dat sommige van mijn SD-kanalen HD opnamen.