Ik denk dat ik het meeste van wat er gebeurde goed heb begrepen en het was behoorlijk voorspelbaar en verdomd geweldig! Gelach, tranen, het hele spectrum. Ze hebben het getroffen. Ik bleef maar zeggen dat Nate uiteindelijk Richmond zou coachen, maar ik speculeerde ook dat het Roy zou kunnen zijn, wat het uiteindelijk bleek te zijn. Rebecca ontmoet haar Nederlandse bootpersoon weer, maar anders dan ik me had voorgesteld, maar toch zagen we dat allemaal als een mogelijkheid. Rupert krijgt zijn verdiende loon (Wanker, wanker!), en natuurlijk gebruiken ze Nates spel om de wedstrijd gelijk te maken. Ik dacht dat ze het zo konden aanpakken dat ze de wedstrijd zouden winnen/gelijkspelen, maar dat Man City ook zou winnen en de titel zou pakken. Het was goed gespeeld om dat niet meteen te onthullen. Het enige dat me verraste, is dat de therapeut nog steeds bij Teds ex was. We weten dus niet precies of ze zich zullen verzoenen of dat hij er gewoon zal zijn. Mooi gebaar dat Ted het voetbalteam van zijn zoon coacht. Ik dacht dat hij misschien een aanbod zou krijgen van de lokale MLS-club, maar dit werkt ook. En natuurlijk Trimm's boek en Teds "Het gaat niet om mij"-opmerking. Ik dacht dat Beard met Ted naar huis zou gaan, en hij stond op het punt, maar ik ben blij dat hij geluk heeft gevonden en met zijn liefste is getrouwd. Wat Roy betreft, wist ik, toen ze de "Diamond Dogs"-bijeenkomst hadden waar ze het erover hadden om zichzelf te "bezitten", dat Roy de manager zou worden en niet Nate.
Ik zeg dit niet over veel shows, maar deze, als er geen vervolg of spin-off komt, ga ik echt missen. Het is niet alleen Ted, maar alle personages waren op hun eigen manier interessant. Ik zal de kerstaflevering blijven bekijken, als een van mijn nieuwe vakantietradities, zoals ik vorig jaar deed. Vaarwel Ted!