TiVo Community Forum banner

Spectrum ondersteunt geen cable cards meer? Feit of fictie?

56K views 405 replies 63 participants last post by  MaaHuu  
#1 ·
Ik heb gisteren een e-mail van Spectrum ontvangen waarin stond dat ze CableCards niet langer zullen ondersteunen.

Weet iemand hier meer over?

Hier is een deel van de brief: Een ding dat er niet in staat, is hoe snel ze stoppen met de ondersteuning en dit komt door toekomstige service-upgrades, maar er is geen tijdlijn.
Als ze stoppen met het ondersteunen van CableCards, stopt mijn TIVO dan met werken of is er een oplossing?

Hallo Spectrum-klant,​
Uit onze administratie blijkt dat u momenteel een maandelijkse vergoeding betaalt voor een of meer CableCARD's. Een CableCARD is een eenrichtingskaartapparaat - ongeveer zo groot als een creditcard - dat toegang geeft tot tv-diensten.

Omdat we onze netwerken en technologie blijven upgraden, zijn CableCARD's niet compatibel met toekomstige service-upgrades. We hebben andere opties die u kunt overwegen en die uw tv-kijkervaring zullen verbeteren, waaronder het bieden van DVR-functionaliteit en toegang tot duizenden Video On Demand-opties.

Vermijd de maandelijkse vergoeding van een CableCARD door gebruik te maken van een van de onderstaande aanbiedingen:
  • 50% korting op Apple TV† (niet verkrijgbaar in winkels)
  • Gratis Spectrum-ontvanger voor 24 maanden*
Daarnaast bieden we 24 maanden gratis Cloud DVR-diensten aan! ** Met de Cloud DVR-service van Spectrum kunt u uw favoriete tv-programma's opnemen en ze op afstand bekijken vanaf uw apparaten.

Bel ons op 866-532-2598 of ga naar uw lokale Spectrum Store voor meer informatie over deze aanbiedingen of als u uw CableCARD(s) niet langer nodig heeft. Bezoek Spectrum.com/stores voor locaties. We verwijderen alle maandelijkse CableCARD-kosten van uw account. U hoeft uw CableCARD(s) niet terug te sturen naar Spectrum.

Bedankt
Elliot

#7 ·
  • Like
Reactions: VinceJP
#4 · (Edited)
Ik ben in het Spectrum DFW-gebied en heb dezelfde e-mail van Spectrum ontvangen. Ik heb een vertrouwd Spectrum-nummer gebeld en kreeg te horen dat de e-mail legitiem is. Spectrum is bezig met het upgraden van hun internetsnelheden en de cablecards gebruiken bandbreedtefrequenties die ze nodig hebben voor de internetupgrade. Mij is verteld dat Spectrum een HSC-apparaat (High Split Converter) zou aanbieden. Het is me nog steeds onduidelijk of de HSC de Switched Video Tuning Adapter vervangt of ermee samenwerkt om de cablecards te laten werken. Het is interessant dat de Spectrum-e-mail dit niet behandelt. Mij is verteld dat we een paar maanden de tijd hebben... Maar we hebben de laatste tijd veel pixelvorming, stotteren en geluidsuitval op bepaalde kanalen ervaren. De Tivo Series3 DVR-diagnostiek toont Signaalsterkte 100, SNR 36dB en RS Uncorrected en Corrected zijn beide nul. In de loop der jaren heb ik de voeding vervangen, de gereviseerde voeding vervangen toen deze defect raakte en de HD twee keer vervangen. Ik weet het, het is oud, maar ik ook. Ook, waarschijnlijk bijna een jaar geleden, verliest de Tivo-tuner die we niet bekijken het afgestemde kanaal. Als we dat kanaal opnemen dat niet wordt bekeken, blijft het afgestemd. Ik heb een technicus laten komen en hij zei dat het signaalgerelateerd was, hij installeerde een versterker bij de kabelingang. De versterker heeft het probleem van het verliezen van het afgestemde kanaal in de tuner die niet wordt bekeken, niet opgelost. Ik wees de technicus er ook op dat meer dan één kanaal op dezelfde frequentie zat. Hij was het ermee eens dat het niet correct leek, en zijn supervisor zou me bellen... maar dat is nooit gebeurd. Hoe dan ook, terug naar de Spectrum-e-mail... deze is verzonden vanaf spectrumemails com, hetzelfde domein waar mijn factuurmelding vandaan komt en het is ondertekend met TLS-encryptie. Het is legitiem. Spectrum brengt wijzigingen aan. Sorry voor de brain dump, maar dit is goedkoper dan therapie zou zijn!:D

#6 · (Edited)
Ik heb dezelfde e-mail van Spectrum ontvangen over ondersteuning voor cable cards. Na veel onderzoek is dit in de maak sinds de FCC-beslissing van 2020 om de cable card-verplichting te verwijderen. Hier is een citaat van de technicus. "Ik ben een technicus en alles wat ik van supervisors en zelfs hun superieuren heb gehoord, is dat tivo zonder uitzonderingen verdwenen zal zijn. Zelfs de huidige kabelboxen van Spectrum moeten worden vervangen. Ik heb in sommige gebieden gezien dat klanten een e-mail hebben ontvangen dat hun tivo niet meer werkt en dat ze Apple TV-streaming aanbieden." Ik kan geen informatie vinden die bevestigt dat HSC de tuning adapter vervangt, in feite is de link om er een te bestellen dood, High Split Converter op Spectrum.net.

Ik ben persoonlijk zwaar geĂŻnvesteerd in Tivo met een Edge en 3 mini LUX-eenheden. Deze configuratie geeft me enorm veel opties en flexibiliteit die simpelweg niet bestaan met streaming of cloud-DVR's. De twee opties in de e-mail van Spectrum zijn een grap. Het is in feite een Apple Roku-achtig apparaat of een Spectrum-ontvanger, die beide niet de huidige functionaliteit bieden (centrale 6-tuner DVR waar elke tv met mini LUX toegang heeft tot opnames, lokale opslag van programmering, overgeslagen reclames en pauzeren om er maar een paar te noemen).

Cloud DVR is een cool concept, maar het is afhankelijk van een internetverbinding om te werken, dus elke keer dat er stormen komen en je ISP-service verliest, ben je dood in het water, in tegenstelling tot Tivo.

Zodra de cable card-ondersteuning wordt stopgezet, zullen kabelbedrijven hun gang met mij gaan en huurkosten in rekening brengen voor kabelontvangers per tv en een standalone DVR's die alleen vanaf één tv kunnen worden bekeken. Het gaat mijn maandelijkse kabelrekening zeker exponentieel verhogen.

Ik zou alle trouwe Tivo-gebruikers willen aanraden de FCC te bestoken met opmerkingen/klachten en te proberen de beslissing van 2020 ongedaan te maken of kabelbedrijven te laten zorgen voor een geschikte vervanging die met Tivo werkt op https://consumercomplaints.fcc.gov/hc/en-us. Kabelbedrijven voerden aan bij de FCC dat ze de huidige Tivo-functionaliteit kunnen vervangen door nieuwe streamingtechnologieën en dat cable cards niet langer nodig zijn. Maar in mijn geval, met mijn Tivo-configuratie, is dat simpelweg niet het geval.

#216 · (Edited)
Ik zou willen voorstellen dat alle trouwe Tivo-gebruikers de FCC bestoken met opmerkingen/klachten en proberen de beslissing van 2020 ongedaan te maken of kabelmaatschappijen een geschikte vervanging te laten leveren die werkt met Tivo op https://consumercomplaints.fcc.gov/hc/en-us.
Ik denk niet dat de FCC hun beslissing van 2020 ĂĽberhaupt wil terugdraaien.

#12 ·
Ik heb de Tuning adapter er helemaal uitgehaald. Het bracht geen zenders die ik interessant vond. En nu hoef ik niet meer de eens/week Powercycle te doen wanneer TiVO een tuning adapter fout zou geven. Ik speel het eens/week herstartspel al ongeveer 15 jaar. Nu gebruik ik de Tuning adapter niet meer en het leven is beter (voor mij) en TIVO klaagt er nooit over dat hij hem mist.

#13 ·
Ik heb de Tuning adapter gewoon helemaal verwijderd. Het bracht geen zenders die me interesseerden. En nu hoef ik niet meer de een keer per week Powercycle te doen wanneer TiVO een tuning adapter fout zou geven. Ik speel het een keer per week herstart spelletje al ongeveer 15 jaar. Nu gebruik ik de Tuning adapter niet meer en het leven is beter (voor mij) en TIVO klaagt er nooit over dat hij hem mist.
Bedankt! Ja, dat is zeker een goede oplossing in jouw geval, maar ik hou echt van de switched digital video (SDV) kanalen voor premium content zoals hbo en hd kwaliteit. Het is echt fijn om gewoon van zender te veranderen om toegang te krijgen tot hbo in plaats van de bron te veranderen naar roku en de hbo max app te starten. Ik hou van simpel. :)

#16 ·
Ik heb gisteren een e-mail ontvangen van Spectrum dat ze CableCards niet langer zullen ondersteunen.

Heeft iemand hier details over?

Hier is een deel van de brief: Eén ding dat er niet in staat, is hoe snel ze zullen stoppen met het ondersteunen ervan en dit is te wijten aan toekomstige service-upgrades, maar er is geen tijdlijn.
Als ze stoppen met het ondersteunen van CableCards, stopt mijn TIVO dan met werken of is er een oplossing?

Hallo Spectrum-klant,​
Uit onze administratie blijkt dat u momenteel een maandelijkse vergoeding betaalt voor een of meer CableCARD's. Een CableCARD is een eenrichtingskaartapparaat - ongeveer zo groot als een creditcard - dat toegang geeft tot tv-diensten.

Omdat we onze netwerken en technologie blijven upgraden, zullen CableCARD's niet compatibel zijn met toekomstige service-upgrades. We hebben andere opties die u kunt overwegen en die uw tv-kijkervaring zullen verbeteren, waaronder het bieden van DVR-functionaliteit en toegang tot duizenden Video On Demand-opties.

Vermijd de maandelijkse vergoeding van een CableCARD door gebruik te maken van een van de onderstaande aanbiedingen:​
  • 50% korting op Apple TV† (niet verkrijgbaar voor afhaling in winkels)

Daarnaast bieden we 24 maanden gratis Cloud DVR-diensten aan! ** Met de Cloud DVR-service van Spectrum kunt u uw favoriete tv-programma's opnemen en ze op afstand bekijken vanaf uw apparaten.

Bel ons op 866-532-2598 of ga naar uw lokale Spectrum Store voor meer informatie over deze aanbiedingen of als u uw CableCARD(s) niet langer nodig heeft. Bezoek Spectrum.com/stores voor locaties. We verwijderen alle maandelijkse CableCARD-kosten van uw account. U hoeft uw CableCARD(s) niet terug te sturen naar Spectrum.

Bedankt
Elliot

#28 · (Edited)
Mijn Tuning-adapter moet af en toe opnieuw worden opgestart. Ik ken anderen die hetzelfde probleem hebben. Ik heb eigenlijk een timer op de TiVO DVR/Tuning-adapter, deze start elke nacht opnieuw op. Ik heb zojuist de werking van mijn DVR gecontroleerd, hij functioneert nog steeds.

Ik gebruik nu meestal de Spectrum Cloud DVR, vergeleken met de TiVo DVR is hij nog steeds verschrikkelijk, maar meestal werkt hij goed genoeg en ze verbeteren hem heel langzaam. Er is bijvoorbeeld geen manier om alle NFL-wedstrijden automatisch op te nemen; je kunt alleen alle NFL-wedstrijden op één kanaal automatisch opnemen en je kunt geen tweede opname voor het andere kanaal toevoegen. Je kunt alle NFL-wedstrijden handmatig opnemen, maar niet automatisch.

Hoewel de Spectrum Streaming-service en Cloud DVR verschrikkelijk zijn in vergelijking met elke andere DVR, heeft het het voordeel dat er geen apparatuur hoeft te worden vervangen of defect raakt en aangezien mijn huis en mijn RV-kavel beide bulkcontracten hebben, kost het me heel weinig. Ik kan ook gemakkelijk mijn opgenomen programma's overal ter wereld bekijken. Die functie van mijn TiVo werkte nooit goed genoeg om te gebruiken.

Ik heb zojuist de huidige "tariefkaart" gecontroleerd en Spectrum vermeldt nog steeds de CableCARD.

Veel providers stappen over op alleen internetdiensten. De streaming tv-service van Spectrum is niet zo slecht en zal waarschijnlijk blijven bestaan nadat de kabeldienst is stopgezet. Opmerking: Momenteel is Spectrum van plan om de standaard kabeldienst voor onbepaalde tijd voort te zetten, maar het is duidelijk dat de dag zal komen waarop alle kabel tv-diensten alleen via internet worden gestreamd.

Dus, wat ik wil zeggen is dat uiteindelijk alle tv-kabeldiensten zullen worden stopgezet, en ik wed dat tot die tijd CableCARD's nog steeds beschikbaar zullen zijn.

Dus, hoewel CableCARD's niet worden stopgezet, ondersteunen veel providers, zoals "Frontier" FIOS, geen nieuwe CableCARD's omdat ze helemaal geen nieuwe kabel tv-diensten meer aanbieden.

#29 ·
Mijn Tuning-adapter moet af en toe opnieuw worden opgestart. Ik weet dat anderen hetzelfde probleem hebben. Ik heb eigenlijk een timer op de TiVO DVR/Tuning-adapter, hij start elke nacht opnieuw op. Ik heb net de werking van mijn DVR gecontroleerd, hij functioneert nog steeds.

Ik gebruik nu meestal de Spectrum Cloud DVR, in vergelijking met de TiVo DVR is hij nog steeds verschrikkelijk, maar meestal werkt hij goed genoeg en ze verbeteren hem heel langzaam. Er is bijvoorbeeld geen manier om alle NFL-wedstrijden automatisch op te nemen; je kunt alle NFL-wedstrijden alleen automatisch op één kanaal opnemen en je kunt geen tweede opname voor het andere kanaal toevoegen. Je kunt alle NFL-wedstrijden handmatig opnemen, alleen niet automatisch.

Hoewel de Spectrum Streaming-service en Cloud DVR verschrikkelijk zijn in vergelijking met elke andere DVR, heeft het het voordeel dat er geen apparatuur hoeft te worden vervangen of defect raakt en aangezien mijn huis en mijn RV-kavel beide bulkcontracten hebben, kost het me heel weinig. Ik kan mijn opgenomen programma's ook gemakkelijk overal ter wereld bekijken. Die functie van mijn TiVo werkte nooit goed genoeg om te gebruiken.

Ik heb ook net de huidige "tariefkaart" gecontroleerd en Spectrum vermeldt nog steeds de CableCARD.

Veel providers stappen over op alleen internetdiensten. De streaming tv-service van Spectrum is niet zo slecht en zal waarschijnlijk blijven nadat de kabeldienst is stopgezet. Opmerking: Momenteel is Spectrum van plan om de standaard kabeldienst voor onbepaalde tijd voort te zetten, maar het is duidelijk dat de dag zal komen waarop alle kabel tv-diensten alleen via internet worden gestreamd.

Dus, wat ik wil zeggen is dat uiteindelijk alle tv-kabeldiensten zullen worden stopgezet, en ik wed dat tot die tijd CableCARD's nog steeds beschikbaar zullen zijn.

Dus, hoewel CableCARD's niet worden stopgezet, ondersteunen veel providers, zoals "Frontier" FIOS, geen nieuwe CableCARD's omdat ze helemaal geen nieuwe kabel tv-diensten meer aanbieden.
Hallo, bedankt voor de info. Ik was benieuwd naar de Spectrum Cloud DVR en had een paar vragen als je het niet erg vindt.
  • is de maandelijkse vergoeding gebaseerd op het aantal tuners, de hoeveelheid opslagruimte of beide?
  • heeft je cloud dvr meerdere tuners of slechts één, aangezien dat zou kunnen verklaren waarom je alleen games op één kanaal kunt opnemen?
  • kan live content alleen worden opgenomen via de spectrum-app of zijn er andere opties zoals youtube tv, etc.?
  • als je een live show opneemt via de spectrum-app, kun je dan reclame overslaan, pauzeren en downloaden naar een lokaal apparaat?
  • kun je live uitzendingen bekijken via cloud dvr en deze ongeveer 15 minuten pauzeren, zodat je door reclame kunt spoelen?
Ik begrijp het zeker als je geen tijd hebt om deze vragen te beantwoorden of gewoon niet wilt, maar ik zou liever informatie krijgen van een huidige gebruiker dan het te proberen te vinden op spectrum.net.
Het belangrijkste nadeel van cloud dvr's, afgezien van de voor de hand liggende streamingproblemen, is naar mijn mening dat je niet kunt kijken zonder een internetverbinding en in mijn omgeving verliezen we de internetprovider nogal vaak tijdens stormen en zoals je kunt zien, heb ik een hekel aan het kijken naar reclame. Ik heb weinig tijd om content te bekijken en wil die niet aan reclame besteden. Je feedback zou zeer gewaardeerd worden.

#31 · (Edited)
HĂ©, ik waardeer het dat je de tijd hebt genomen om mijn vragen te beantwoorden. Ik had haast toen ik de vragen opsomde en had preciezer moeten zijn. Ik begrijp wat een cloud-dvr is, aangezien ik een systeembeheerder ben voor een grote cloudserviceprovider en het is gewoon een app die waarschijnlijk in een container draait op een fysieke of virtuele server in een datacenter. Ik heb de Spectrum TV-app vaak gebruikt voor on-demand content van zowel Roku als de telefoon, maar niet voor live-uitzendingen. Van wat je zei, kunnen live-uitzendingen niet worden gepauzeerd/gebufferd om reclame over te slaan, wat zuigt.

Ik heb via onderzoek ontdekt dat niet alle kanalen en niet alle shows beschikbaar zijn om op te nemen, omdat de streamingdiensten constant deals sluiten met verschillende kanalen en verschillende programma's. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je niet beide games in je oorspronkelijke bericht kon opnemen.

De meeste cloud-dvr-diensten zijn gekoppeld aan de provider, zoals je aangaf, dus proberen liveprogrammering van YouTube TV op te nemen met de Spectrum-dienst is geen optie. Hoewel de Tivo cloud-dvr-dienst je in staat stelt om tv-programma's en films op te nemen en te bekijken van een verscheidenheid aan streamingdiensten. Enkele van de streamingdiensten die beschikbaar zijn met Tivo cloud-dvr zijn: Amazon Prime, Apple TV+, Disney+, HBO Max, Hulu, Netflix, YouTube TV en meer, maar uiteraard moet je respectievelijk voor elk abonnement betalen.

De tunerfunctionaliteit is min of meer vervangen door het aantal gelijktijdige streams voor cloud-dvr's en varieert afhankelijk van de serviceprovider. Dus als je twee streams hebt, kun je twee programma's tegelijk opnemen of hetzelfde programma op twee apparaten tegelijk bekijken. Als er een limiet is op het aantal opgenomen shows, dan is er ook een limiet op de opslag. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat Sling TV cloud-dvr je 10 uur kunt opnemen met het standaardpakket, maar de premiumversie geeft je 50 uur. Hoewel ze de prijs baseren op tijd of aantal programma's, hebben ze het onder de motorkap over schijfruimte en is het een marketingding. Mensen begrijpen 100 opnames versus 100 GB opslag.

Samenvatting:
V - Is de maandelijkse kosten gebaseerd op het aantal tuners, de hoeveelheid opslagruimte of beide?
A - Spectrum TV heeft blijkbaar een vast aantal beschikbare streams en gebruikersopslag (100 opnames). Bij andere providers is het gebaseerd op het aantal gelijktijdige streams (gelijk aan een virtuele tuner) en opname-uren of het aantal opnames (hoeveelheid toegewezen gebruikersopslag of accountopslagquota).

V - Heeft je cloud-dvr meerdere tuners of slechts één, want dat zou kunnen verklaren waarom je maar games op één kanaal kunt opnemen?
A - Had te maken kunnen hebben met een gebrek aan gelijktijdige streams (niet genoeg) of de show was niet beschikbaar om op te nemen omdat Spectrum geen overeenkomst met het kanaal had getekend (streamingdiensten sluiten constant deals met verschillende kanalen en verschillende programma's).

V - Kan live content alleen worden opgenomen via de Spectrum TV-app of zijn er andere opties zoals YouTube TV, etc.?
A - Niet met Spectrum, maar andere serviceproviders zoals Tivo cloud-dvr kunnen content opnemen van verschillende streaming content providers zoals Amazon Prime, Apple TV+, Disney+, HBO Max, etc..

V - Als je een live show opneemt via de Spectrum TV-app, kun je dan reclame overslaan, pauzeren en downloaden naar een lokaal apparaat?
A - Met Spectrum kun je pauzeren, maar andere providers bieden premium pakketten waarmee je ook reclame kunt overslaan, terwijl downloaden naar een lokaal apparaat geen optie is, dus een constante netwerkverbinding is vereist. Succes als je de internetverbinding verliest door een storm.

V - Kun je live-uitzendingen bekijken via cloud-dvr en deze ongeveer 15 minuten pauzeren, zodat je door reclame kunt spoelen?
A - Nee, dit is alleen beschikbaar met fysieke Tivo-dvr's. Er is blijkbaar geen methode beschikbaar om reclame te vermijden bij het bekijken van liveprogrammering met de Spectrum TV-app, wat zuigt. Ik weet het niet zeker met andere providers, maar waarschijnlijk niet.

Conclusie:
Als Spectrum de ondersteuning voor cc/ta laat vallen, zal ik waarschijnlijk van provider veranderen naar #1 YouTube TV van Reviews.org, 6 Best Streaming Cloud DVRs | Reviews.org, een Roku/Chromecast-apparaat op elke tv plaatsen en voor glasvezel gaan voor hogere up-/dl-snelheden/betrouwbaarheid, aangezien ik niet gebonden ben aan een hoa.

Proost!

#32 · (Edited)
hey, i appreciate you taking the time to answer my questions. i was in a hurry when listing questions and should have been more precise. i understand what a cloud dvr is as i'm a sys admin for a major cloud service provider and it's simply an app probably within a container running on physical or virtual server in a datacenter. i've used the spectrum tv app many times for on-demand content from both roku and phone but not live broadcasts. from what you said, live broadcasts cannot be paused/buffered in order to skip commercial so that sucks.

Hallo, ik waardeer het dat je de tijd hebt genomen om mijn vragen te beantwoorden. Ik had haast toen ik vragen opsomde en had preciezer moeten zijn. Ik begrijp wat een cloud-dvr is, aangezien ik een systeembeheerder ben voor een grote cloudserviceprovider en het is gewoon een app die waarschijnlijk in een container draait op een fysieke of virtuele server in een datacenter. Ik heb de Spectrum TV-app vaak gebruikt voor on-demand content van zowel Roku als de telefoon, maar niet voor live-uitzendingen. Uit wat je zei, kunnen live-uitzendingen niet worden gepauzeerd/gebufferd om reclame over te slaan, wat zuigt.

i found via research that not all channels and not all shows are available to record as the streaming services are constantly cutting deals with different channels and different programs. so that is probably why you couldn't record both games in you original post.
Ik ontdekte via onderzoek dat niet alle kanalen en niet alle shows beschikbaar zijn om op te nemen, aangezien de streamingdiensten constant deals sluiten met verschillende kanalen en verschillende programma's. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je in je oorspronkelijke bericht niet beide games kon opnemen.

most cloud drv services are married to its provider as you indicated so trying to record live programming from YouTube TV using spectrum service is not a thing. although tivo cloud dvr service allows you to record and watch tv shows and movies from a variety of streaming services. some of the streaming services that are available with tivo cloud dvr include: amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, hulu, netflix, youtube tv and more but of course you'd have to pay for each subscriptions respectively.
De meeste cloud-drv-services zijn, zoals je aangaf, getrouwd met de provider, dus proberen live programmering van YouTube TV op te nemen met behulp van de spectrum-service is geen optie. Hoewel de Tivo cloud dvr-service je in staat stelt om tv-programma's en films op te nemen en te bekijken van een verscheidenheid aan streamingdiensten. Enkele van de streamingdiensten die beschikbaar zijn met Tivo cloud dvr zijn: amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, hulu, netflix, youtube tv en meer, maar je moet natuurlijk wel betalen voor elk abonnement.

tuner functionality has kind of been replaced with number of concurrent streams for cloud dvr's and varies depending on service provider. so if you have two streams, you can record two programs simultaneously or watch the same program on two devices simultaneously. if there is a limit on the number of shows recorded then there is a limit on storage as well. i've found for example, Sling TV cloud dvr lets you record 10 hours with standard package but premium version gives you 50 hours. although they base price on time or number of programs, under the hood they're talking about disk space and it's a marketing thing. people understand 100 recordings vs. 100GB of storage.
De tunerfunctionaliteit is als het ware vervangen door het aantal gelijktijdige streams voor cloud-dvr's en varieert afhankelijk van de serviceprovider. Dus als je twee streams hebt, kun je twee programma's tegelijk opnemen of hetzelfde programma tegelijkertijd op twee apparaten bekijken. Als er een limiet is op het aantal opgenomen shows, dan is er ook een limiet op de opslag. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat Sling TV cloud dvr je 10 uur laat opnemen met het standaardpakket, maar de premiumversie geeft je 50 uur. Hoewel ze de prijs baseren op tijd of aantal programma's, hebben ze het onder de motorkap over schijfruimte en is het een marketingding. Mensen begrijpen 100 opnames versus 100 GB opslag.

summary:
Samenvatting:
Q - is the monthly charge based on number of tuners, amount of storage or both?
V - Is de maandelijkse vergoeding gebaseerd op het aantal tuners, de hoeveelheid opslagruimte of beide?
A - spectrum tv apparently has a fixed number of available streams and user storage, (100 recordings). with other providers it's based on number of concurrent streams, (equivalent to a virtual tuner) and recording hours or number of recordings, (amount of allocated user storage or account storage quota).
A - Spectrum tv heeft blijkbaar een vast aantal beschikbare streams en gebruikersopslag (100 opnames). Bij andere providers is het gebaseerd op het aantal gelijktijdige streams (gelijk aan een virtuele tuner) en opname-uren of het aantal opnames (hoeveelheid toegewezen gebruikersopslag of accountopslagquota).

Q - does your cloud dvr have multiple tuners or just one as that might explain why you can only record games on a single channel?
V - Heeft je cloud-dvr meerdere tuners of slechts één, want dat zou kunnen verklaren waarom je alleen games op één kanaal kunt opnemen?
A - could have been lack of concurrent streams, (not enough) or show was not available to record because spectrum hadn't signed agreement with channel, (streaming services are constantly cutting deals with different channels and different programs).
A - Het kan een gebrek aan gelijktijdige streams zijn geweest (niet genoeg) of de show was niet beschikbaar om op te nemen omdat spectrum geen overeenkomst met het kanaal had getekend (streamingdiensten sluiten constant deals met verschillende kanalen en verschillende programma's).

Q - can live content only be recorded from spectrum tv app or are there other options like youtube tv, etc.?
V - Kan live content alleen worden opgenomen via de spectrum tv-app of zijn er andere opties zoals youtube tv, etc.?
A - not with spectrum but other service providers like tivo cloud dvr are able to record content from various streaming content providers like amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, etc..
A - Niet met spectrum, maar andere serviceproviders zoals tivo cloud dvr kunnen content opnemen van verschillende streaming content providers zoals amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, etc..

Q - if you record a live show from spectrum tv app, during playback can you skip commercials, pause and download to local device?
V - Als je een live show opneemt via de spectrum tv-app, kun je dan tijdens het afspelen reclame overslaan, pauzeren en downloaden naar een lokaal apparaat?
A - with spectrum you can pause but other providers offer premium packages that allow you to skip commercials as well while downloading to local device is not a thing so constant network connection is required. good luck when you lose isp connection due to storm.
A - Met spectrum kun je pauzeren, maar andere providers bieden premium pakketten waarmee je ook reclame kunt overslaan, terwijl downloaden naar een lokaal apparaat niet mogelijk is, dus een constante netwerkverbinding is vereist. Succes als je de isp-verbinding verliest door een storm.

Q - are you able to watch live broadcast through cloud dvr and pause it for like 15 minutes enabling you to fast forward through commercials?
V - Kun je live-uitzendingen bekijken via cloud dvr en deze 15 minuten pauzeren, zodat je door reclame kunt spoelen?
A - no, this is only available with physical tivo dvr's. there's apparently no available method to avoid commercials when watching live programming with spectrum tv app, which sucks. not sure with other providers but probably not.
A - Nee, dit is alleen beschikbaar met fysieke tivo dvr's. Er is blijkbaar geen beschikbare methode om reclame te vermijden bij het bekijken van live programmering met de spectrum tv-app, wat zuigt. Ik weet het niet zeker met andere providers, maar waarschijnlijk niet.

conclusion:
Conclusie:
when spectrum drops support for cc/ta, i'll probably change provider to #1 youtube tv by Reviews.org, 6 Best Streaming Cloud DVRs | Reviews.org, stick a roku/chromecast device on each tv and go with fiber for higher up/dl speeds/reliability as i'm not tied to a hoa.
Als spectrum de ondersteuning voor cc/ta laat vallen, zal ik waarschijnlijk overstappen naar provider #1 youtube tv van Reviews.org, 6 Best Streaming Cloud DVRs | Reviews.org, een roku/chromecast-apparaat op elke tv plaatsen en voor glasvezel gaan voor hogere up/dl-snelheden/betrouwbaarheid, aangezien ik niet gebonden ben aan een hoa.

cheers!
Proost!
Ik kan alle games opnemen, alleen niet automatisch. Ik moet de games handmatig in de DVR selecteren. Het wordt als een bug beschouwd als je contact opneemt met technische ondersteuning. En ik kan live tv pauzeren zolang je het programma opneemt. Je kunt dus een voetbalwedstrijd opnemen en 30 minuten na de start beginnen met kijken om alle reclames te missen. Ik geloof ook dat er een onbeperkt aantal programma's tegelijkertijd kan worden opgenomen. Helaas zijn er geen andere snelle internetalternatieven in mijn gebouw. We zouden kunnen overstappen, maar de nieuwe provider wil een contract voor het hele gebouw. Op dit moment biedt elke andere internetprovider hier geen kabeltelevisie aan. Veel mensen willen dat nog steeds.
Als we de isp-verbinding verliezen, verliezen we ook de kabeltelevisie. Alleen antennes via de ether zijn daar volledig resistent tegen. Bovendien kan ik alle programma's via mijn telefoon bekijken met de mobiele verbinding als ik geen stroom heb. Omdat ik in een binnenstad woon, hebben we nooit stroomuitval. Twee orkanen en nooit stroomuitval. De enige keer dat we stroomuitval hadden, was het gepland, dagen van tevoren.

#36 ·
Ik gebruik ook Spectrum en technici hebben me verteld dat ze binnenkort de ondersteuning voor cable cards zouden stopzetten, dus ik vertelde hen dat ze op het moment dat ze dat doen een klant zullen verliezen. Ik woon in een gebied waar ik de keuze heb uit drie kabelproviders, dus het is niet zo dat ik vastzit aan Spectrum.

Ongeveer het afgelopen jaar (ik weet niet zeker wanneer het begon) begon de TA in mijn opstelling fouten te gooien. Ik weet niet wat die fouten zeiden, omdat de schermlezer van TiVo ze niet leest. Eén keer kreeg ik visuele hulp en ze vertelden me dat er "Fout 0256" stond, maar ik heb geen manier om te weten of de foutmelding elke keer hetzelfde is als hij verschijnt. Het lijkt alleen fouten te gooien als ik naar een van de Music Choice-kanalen luister. Ik krijg nooit fouten terwijl ik naar een opname luister, met andere woorden, deze TA-fouten lijken alleen live tv te beïnvloeden. De helft van de tijd lijkt de fout niets te doen, en de helft van de tijd zorgt hij ervoor dat de muziek stopt met spelen. Spectrum weigert iets te doen om dit probleem op te lossen. Als het maar één keer per week zou gebeuren, zou ik ermee kunnen leven, maar het gebeurt meerdere keren per dag en wordt erg vervelend.

#37 · (Edited)
Ik gebruik ook Spectrum en technici hebben me verteld dat ze binnenkort de ondersteuning voor kabelkaarten zullen laten vallen, dus ik vertelde hen dat ze een klant zullen verliezen op het moment dat ze dat doen. Ik woon in een gebied waar ik de keuze heb uit drie kabelproviders, dus het is niet zo dat ik vastzit aan Spectrum.

Ongeveer het afgelopen jaar (ik weet niet zeker wanneer het begon) begon de TA in mijn set-up fouten te gooien. Ik weet niet wat die fouten zeiden, want de schermlezer van TiVo leest ze niet voor. Eén keer kreeg ik visuele hulp en ze vertelden me dat er "Error 0256" stond, maar ik heb geen manier om te weten of de foutmelding elke keer hetzelfde is als hij verschijnt. Het lijkt alleen fouten te gooien als ik naar een van de Music Choice-kanalen luister. Ik krijg nooit fouten terwijl ik naar een opname luister, met andere woorden, deze TA-fouten lijken alleen van invloed te zijn op live tv. De helft van de tijd lijkt de fout niets te doen, en de helft van de tijd zorgt hij ervoor dat de muziek stopt met afspelen. Spectrum weigert iets te doen om dit probleem op te lossen. Als het maar één keer per week zou gebeuren, zou ik ermee kunnen leven, maar het gebeurt meerdere keren per dag en wordt erg vervelend.
Ik ben niet bekend met de bovenstaande fout, omdat ik niet naar muziek luister via Tivo, maar ik heb een e-mail van Spectrum ontvangen waarin staat dat kabelkaarten niet compatibel zullen zijn met toekomstige netwerkupgrades, maar er staat geen exacte datum in. Ik heb gisteren ook een brief ontvangen waarin hetzelfde staat, dus het zal waarschijnlijk binnenkort in mijn omgeving, Carrollton, TX, stoppen. Ook ik heb keuze uit serviceproviders (kan ze echt geen kabelproviders meer noemen) in mijn omgeving en zal overstappen wanneer Cable Card stopt met werken. Ik weet zeker dat Spectrum het niet erg vindt om één klant te verliezen, maar als alle Tivo Spectrum-gebruikers hun service zouden laten vallen waar van toepassing, zou dit een grotere impact kunnen hebben.

Proost!

#38 ·
Omdat ze de ondersteuning voor de kabelkaart laten vallen, hebben de mensen die hun TiVos willen blijven gebruiken geen andere keuze dan over te stappen naar een andere provider.

Waar ik ben, kan ik kiezen uit Spectrum, Wow of Frontier.

Omdat ik volledig blind ben, dienen de Music Choice-kanalen een ander doel dan iets om naar te luisteren. Omdat ik weet waar mijn stereo staat, hoef ik alleen maar te luisteren waar de muziek vandaan komt om te weten waar ik ben in mijn appartement met één slaapkamer. Mijn favoriete zender om naar te luisteren is hun easy listening-zender. De hele dag muziek zonder één reclame.

Tot nu toe heb ik geen e-mails of brieven van Spectrum ontvangen over het stopzetten van de ondersteuning voor de kabelkaart, maar verschillende van hun technici hebben gezegd dat dat de richting was die Spectrum opging.

#39 ·
Omdat ze de ondersteuning voor de kabelkaart laten vallen, hebben de mensen die hun TiVo's niet willen opgeven geen andere keuze dan over te stappen naar een andere provider.

Waar ik ben, kan ik kiezen uit Spectrum, Wow of Frontier.

Omdat ik volledig blind ben, dienen de Music Choice-kanalen een ander doel dan alleen iets om naar te luisteren. Omdat ik weet waar mijn stereo staat, hoef ik alleen maar te luisteren waar de muziek vandaan komt om te weten waar ik ben in mijn appartement met één slaapkamer. Mijn favoriete zender om naar te luisteren is hun easy listening-zender. De hele dag muziek zonder één reclame.

Tot nu toe heb ik geen e-mails of brieven van Spectrum ontvangen over het laten vallen van de ondersteuning voor de kabelkaart, maar verschillende van hun technici hebben gezegd dat dat de richting was die Spectrum opging.
Je bevindt je in een enigszins unieke situatie. De meeste gebieden in Amerika hebben toegang tot precies één bron van kabeltelevisie.

#40 ·
Ik weet het. Terwijl ik in Chicago woonde, was er een nieuwsbericht over een wetsvoorstel in de wetgevende macht van Illinois dat de exclusiviteit van kabel-tv-dekkingsgebieden zou hebben opgeheven, waardoor de dekkingsgebieden van providers elkaar zouden kunnen overlappen. Het is niet aangenomen. Ik vraag me af wat er is geworden van het idee om bedrijven geen monopolie te laten hebben.

#42 ·
Ik weet het. Terwijl ik in Chicago woonde, was er een nieuwsbericht over een wetsvoorstel in de wetgevende macht van Illinois dat de exclusiviteit van dekkingsgebieden van kabeltelevisie zou hebben opgeheven, waardoor de dekkingsgebieden van providers elkaar zouden kunnen overlappen. Het is niet aangenomen. Ik vraag me af wat er is geworden van het idee om bedrijven geen monopolie te laten hebben.
In de meeste steden was kabel een de facto monopolie omdat het zo schandalig duur was om een groot gebied te bedraden, afgezien van het verkrijgen van toegangsrechten voor palen. Potentiële kabelbedrijven ontdekten dat het geen zin had om stadsambtenaren meer om te kopen dan het bestaande kabelbedrijf al had gedaan om hen toe te staan een tweede dienst te starten.

Mensen die in de kabelbusiness wilden stappen, vonden het gemakkelijker om een bestaand bedrijf te kopen (en dan af en toe van daaruit uit te breiden).

Satelliet was lange tijd de enige concurrentie.

Toen glasvezel werkelijkheid werd, werd gedacht dat de verbeteringen voldoende groot waren om de kosten van de aanleg te rechtvaardigen, en dat mensen er massaal naartoe zouden trekken.

Verizon ontdekte dat dit niet het geval was, gaf het op en verkocht de gebieden die ze hadden bedraad aan Frontier.

Toen stapte AT&T in glasvezel, maar zoals altijd verandert alles wat ze aanraken in onbetrouwbare troep van lage kwaliteit. Die lijst is erg lang.

#48 ·
Ik dacht dat iemand me had verteld dat de FCC van alle kabelproviders vereist dat ze cablecards ondersteunen en dat Spectrum's bewering dat ze stoppen met het ondersteunen van cablecards slechts een poging is om mensen hun apparatuur te laten gebruiken in plaats van apparatuur van derden zoals TiVo. Misschien zouden die klachten aan de FCC ook moeten vermelden wat Spectrum adverteert over hun cablecard-ondersteuning.

#49 ·
Ik dacht dat iemand me had verteld dat de FCC van alle kabelproviders vereiste dat ze cablecards ondersteunden en dat Spectrum's bewering dat ze zouden stoppen met het ondersteunen van cablecards slechts een poging is om mensen hun apparatuur te laten gebruiken in plaats van apparatuur van derden zoals TiVo. Misschien zouden die klachten bij de FCC ook moeten vermelden wat Spectrum adverteert over hun cablecard-ondersteuning.
Ja, er was een mandaat van de FCC dat kabelbedrijven verplichtte cablecards te leveren/ondersteunen voor apparatuur van derden, maar dat mandaat werd in 2020 ingetrokken omdat de kabelbedrijven of hun lobbyisten de FCC ervan overtuigden dat cablecards niet langer nodig waren en dat ze de Tivo-functionaliteit konden vervangen door hun nieuwe technologie, wat op zijn best misleidend is. Ik heb een klacht ingediend bij de FCC, alleen om me beter te voelen, omdat ik niet denk dat ze het mandaat zullen herstellen.

#63 ·
Vandaag tijd moeten doorbrengen met Spectrum-technici. Omdat de harde schijf van mijn Bolt kapot ging en ik een extra Bolt had, heb ik die eruit gehaald. Na het afhandelen van de helpdesk en het doorlopen van verschillende mensen. We moesten een andere Cable Card plaatsen omdat ze de kaart die gisteren in de oude Bolt werkte niet konden gebruiken. Ik heb geleerd dat Spectrum de helpdesk voor de Cable Card nu heeft gecombineerd met hun reguliere helpdesk. Dus alle speciale kennis over het omgaan met TiVo's is verloren gegaan. Ik heb ook geleerd dat High Split gaat over het balanceren van de upload- en downloadsnelheid van hun systeem.

#64 ·
Ook geleerd dat High split gaat over het balanceren van de upload- en downloadsnelheid van hun systeem.
Het snelle glasvezelaanbod van AT&T met symmetrische up/down-snelheden maakt ze kapot in de markt.

Spectrum lijkt te denken dat het mij 300/10 service geven de ultieme internetervaring is. Dat is het niet.

We zullen zien of ze enige van die plannen daadwerkelijk uitvoeren. Ze staan erom bekend dat ze hun voeten slepen. Jaren nadat andere kabelmaatschappijen overstapten op de veel superieure H.264-codec voor compressie, gebruikte Spectrum nog steeds de pathetische rotzooi van de 20 jaar oude eerste MPG-codec, die drie keer zoveel bandbreedte in beslag neemt voor een inferieur beeld in wat waarschijnlijk hun grootste markt is - Zuid-Californië.

Alles in het systeem was compatibel met H.264, ze waren gewoon te dom of te lui om de overstap te maken. Ze hadden gemakkelijk de helft van hun kabelbandbreedte kunnen besparen met de verandering.

Maar nee.

#65 ·
Na ontvangst van de tweede melding (e-mail & brief) van Spectrum over het feit dat cable cards niet compatibel zijn met toekomstige service-upgrades, heb ik zondag 14-05-23 een e-mail gestuurd naar de CEO om mijn ontevredenheid over de beslissing en de grote kans op het veranderen van serviceprovider te uiten. Ik heb vandaag, maandag, een antwoord ontvangen. De area operations manager vroeg om kopieën van de e-mail/brief en antwoordde met: cable cards verdwijnen niet, maar er zal een nieuwe tuning adapter nodig zijn (HSC). Ik moet aannemen dat de marketingafdeling deze meldingen, zowel brieven als e-mails, verstuurt om klanten te verwarren en meer zaken te genereren voor de streaming tv-app/cloud dvr. Hopelijk zal de marketing stoppen met het versturen van e-mails/brieven nadat ze de klachten van klanten hebben gehoord. Bedankt aan iedereen die een klacht heeft ingediend bij de FCC of contact heeft opgenomen met Spectrum corporate. Tivo is alive and well.

Proost

#83 ·
Ik weet niet of ik het een hitjob zou noemen, maar Pai was veel zakelijker dan consumentvriendelijk.

Dat gezegd hebbende, consumenten hadden 20 jaar de tijd om van CC een succes te maken en ze stemden met hun portemonnee en het kon ze grotendeels niet schelen. Ze gaven de voorkeur aan* de aanbiedingen van de kabelaanbieder.

*men zou kunnen betogen dat consumenten niet op de hoogte waren van al hun keuzes, aangezien providers hen naar hun STB's stuurden

Ik denk niet dat het ooit Pai's bedoeling was om te zeggen dat er alternatieven bestonden die 100% feature-by-feature pariteit boden (slo mo, etc.) maar dat er oplossingen bestonden die 'goed genoeg' waren voor de overgrote meerderheid van de consumenten. En gezien hun voorkeuren in de afgelopen 20 jaar, kan ik niet zeggen dat ik het daar niet mee eens ben.

#84 ·
Ik weet niet of ik het een hitjob zou noemen, maar Pai was veel meer zakelijk dan consumentvriendelijk.

Dat gezegd hebbende, consumenten hadden 20 jaar de tijd om van CC een hit te maken en ze stemden met hun portemonnee en het kon ze grotendeels niet schelen. Ze gaven de voorkeur aan de aanbiedingen van de kabelaanbieder.

*men zou kunnen betogen dat consumenten niet op de hoogte waren van al hun keuzes, aangezien providers hen naar hun STB's stuurden.

Ik denk niet dat het ooit Pai's bedoeling was om te zeggen dat er alternatieven bestonden die 100% feature-by-feature pariteit boden (slo mo, etc.) maar dat er oplossingen bestonden die "goed genoeg" waren voor de overgrote meerderheid van de consumenten. En gezien hun voorkeuren in de afgelopen 20 jaar, kan ik niet zeggen dat ik het daar niet mee eens ben.
Je hebt gelijk, Tivo heeft een verschrikkelijke job gedaan met het adverteren van de voordelen en kostenbesparingen van hun product, maar Pai was een lobbyist (advocaat) voor grote telecombedrijven, waaronder Charter Communications, Verizon Communications, Comcast Corp, geen expert in de materie (SME) en had zich moeten terugtrekken uit de stemming vanwege vooringenomenheid. Ik zeg maar wat.

Proost

#85 ·
Ik heb gisteren een e-mail van Spectrum ontvangen waarin stond dat ze CableCards niet langer zullen ondersteunen. Heeft iemand hier details over? Hier is een deel van de brief: Wat er niet in staat, is hoe snel ze de ondersteuning zullen stopzetten en dit is te wijten aan toekomstige service-upgrades, maar er is geen tijdlijn. Als ze stoppen met het ondersteunen van CableCards, stopt mijn TIVO dan met werken of is er een oplossing?
Hallo Spectrum-klant,​
Uit onze administratie blijkt dat u momenteel een maandelijkse vergoeding betaalt voor een of meer CableCARD's. Een CableCARD is een eenrichtingskaartapparaat - ongeveer zo groot als een creditcard - dat toegang geeft tot tv-diensten. Omdat we onze netwerken en technologie blijven upgraden, zijn CableCARD's niet compatibel met toekomstige service-upgrades. We hebben andere opties die u kunt overwegen en die uw tv-kijkervaring zullen verbeteren, waaronder het bieden van DVR-functionaliteit en toegang tot duizenden Video On Demand-opties. Vermijd de maandelijkse vergoeding van een CableCARD door gebruik te maken van een van de onderstaande aanbiedingen:​
  • 50% korting op Apple TV† (niet verkrijgbaar voor afhaling in winkels)
Daarnaast bieden we 24 maanden gratis Cloud DVR-diensten aan! ** Met de Cloud DVR-service van Spectrum kunt u uw favoriete tv-programma's opnemen en ze op afstand bekijken vanaf uw apparaten. Bel ons op 866-532-2598 of ga naar uw lokale Spectrum Store voor meer informatie over deze aanbiedingen of als u uw CableCARD(s) niet langer nodig heeft. Bezoek Spectrum.com/stores voor locaties. We verwijderen alle maandelijkse CableCARD-kosten van uw account. U hoeft uw CableCARD(s) niet terug te sturen naar Spectrum. Bedankt Elliot
Ik sprak vanochtend met een Spectrum Tech om een Bolt weer aan te zetten. De techneut vertelde me dat Spectrum sinds mei 2023 geen m-cards meer activeert/aanzet. Geen enkele dreiging om de service te annuleren leverde meer op dan NEE. Deze bolt is het favoriete opnameapparaat van mijn vrouw, dus een vlekkerige OTA-ontvangst lijkt haar enige keuze te zijn.

#86 · (Edited)
Ik sprak vanochtend met een Spectrum Tech om een Bolt weer aan te zetten. De tech vertelde me dat Spectrum vanaf mei 2023 geen m-cards meer activeert/aanzet. Geen enkele dreiging om de service te annuleren leverde meer op dan NEE. Deze bolt is de favoriete opnameapparaat van mijn vrouw, dus het lijkt erop dat een onregelmatige OTA-ontvangst haar enige keuze is.
Ik weet niet zeker waar je woont, maar dat is niet de situatie in mijn D/FW-gebied, maar in ieder geval zou ik het woord van Tech niet vertrouwen.
Ik stel voor om een professionele, zakelijke e-mail naar het bedrijf te sturen waarin u uw klantloyaliteit samen met uw situatie uitdrukt. Zorg ervoor dat u een contactnummer vermeldt.
Mensen om op te nemen: Thomas M. Rutledge, Executive Chairman, Christopher Winfrey, President en Chief Executive Officer en Bill Archer, Executive Vice President en President, Spectrum Enterprise. Hun e-mailadressen zijn als volgt: AAN: Rutledge@charter.com, CC: Chris.Winfrey@charter.com, Bill.Archer@charter.com
U zou binnen een dag of zo van het bedrijf moeten horen, afhankelijk van wanneer u het verzendt. Op deze manier weet u in ieder geval zeker of de tech gelijk had of gewoon lui was.

Proost

#87 ·
Ik merkte deze week ontbrekende zenders en een knipperend TA-lampje op. De lokale Spectrum-winkel waar ik naartoe ging, zei dat er die dag 6 mensen met hetzelfde probleem binnenkwamen. Stel je voor...iemand heeft iets gedaan bij Spectrum.
Hoe dan ook, ik belde de Spectrum-service en ze stuurden een technicus. Het duurde ongeveer 20 minuten om het te corrigeren en alles is weer goed. Er is een instelling gewijzigd. Stel je dat voor!
Zowel de winkel als de technicus verklaarden dat ze geen kabelkaarten en TA's meer zullen ondersteunen. Hoe lang dit duurt weet ik niet zeker, maar aangezien mijn prijsplan tot het einde van het jaar loopt, zou ik zeggen dat ze verplicht zijn om ervoor te zorgen dat het tot dan werkt, aangezien ik voor ALLE zenders betaal.
Omdat TiVo Edge je niet de optie geeft om de Spectrum-app toe te voegen, wordt het een papieren gewicht van $1000 als de tijd daar is. Zeer teleurstellend!!

#106 ·
Nog een DFW-man hier.

Heb nog steeds geen e-mail opgemerkt over het "uitschakelen" van kabelkaarten.

TiVo werkt nog steeds prima.

Voorlopig.

We zullen zien wanneer het niet meer zo is.
Nog een DFW TiVo-gebruiker.... na een "systeemupgrade" toen mijn kanalen terugkeerden... deden ze het allemaal behalve Fox Business...eentje die ik veel bekijk. Tech zegt geen idee. Zegt dat ik alle kanalen bij de tap krijg. Ik heb drie tivo's... hetzelfde probleem op alle kaarten. Ik denk dat deze technici (ik weet het) aannemers zijn... en sommigen weten niet veel... en ter verdediging krijgen sommigen oude meters/monitoren... van Spectrum.

#91 ·
In de Indianapolis-markt heeft Spectrum geen enkele mededeling verstuurd over het beëindigen van de ondersteuning van Cable Cards (CC) en Tuning Adapters (TA). Ongeveer half mei begonnen de problemen en ze werden in de loop van de tijd alleen maar erger. Ik heb een Roamio Pro en Bolt plus 4 Tivo Lux en een Bolt OTA. De Roamio Pro en de Bolt zijn aangesloten op de TA en CC. De Tivo Lux zijn via Moca aangesloten op de Bolt(s) en Roamio Pro-eenheden. Half mei begonnen kanalen te verdwijnen op een van de TA en CC die op de Roamio Plus zijn aangesloten. Ik heb de statistieken bekeken en vastgesteld dat bepaalde kanalen (bijv. SWV) helemaal niet binnenkwamen ... er werden geen gegevens verzonden als je naar de 6-kanaalsdiagnostiek kijkt (kanaal 0 t/m 5). Ik merkte ook dat de TA geen firmware-updates meer uitvoerde (hetzelfde probleem dat Spectrum had tijdens de SWV-conversie ... ze bleven firmware-updates pushen zonder te verifiëren of ze wel of niet werden uitgevoerd en voor zover ik kon beoordelen, mislukten daarna minstens een half dozijn firmware-updates .... hetzelfde probleem als bij SWV. Ik nam contact op met de technische ondersteuning en vertelde hen dat één TA/CC alle kanalen ontving en de andere ongeveer de helft van de normale kanalen en geen muziekkanalen. Ik werd twee keer doorverbonden en uiteindelijk verbonden met een technicus die geen probleem aan hun kant kon zien en "gerold" werd - er werd een technicus ingepland om binnen 72 uur langs te komen met een High Split Converter (reden voor de vertraging was om de HSC te krijgen en de juiste technicus te krijgen). De technicus kwam 3 dagen later opdagen en het eerste wat hij me vertelde was: "Spectrum ondersteunt geen Tuning Adapters en Cable Cards meer" - en geen HSC bij zich. Hij zette zijn meters op mijn apparatuur en was stomverbaasd over hoe sterk het High Split-signaal binnenkwam. Ik vroeg wanneer Spectrum ons op de hoogte zou stellen van deze conversie ... (geen antwoord). Maar ik kwam erachter wat heel duidelijk werd: Spectrum heeft geen officieel plan (zoals wij in de technologiebusiness elke dag gebruiken). Ze werken letterlijk elke nacht aan de conversie van de buurt, afhankelijk van de beschikbaarheid van technici. De technicus zei dat een deel van de reden waarom ik een probleem had, was dat "de machthebbers" hadden besloten om het signaal naar het maximale niveau te verhogen, wat niet alleen van invloed was op mijn TA, maar ook op mijn internetmodem .... na meer dan 2 uur communicatie met zijn hoofdkantoor-ingenieur besloten ze om een "passieve versterker" op de lijn naar mijn huis te plaatsen, waardoor ik een paar extra kanalen kreeg op de TA/CC die de helft van zijn kanalen had verloren, maar het veroorzaakte ook dat de high-end frequentie/kanalen verdwenen (die voorheen werkten). Ik nam na dit bezoek contact op met de Cable Card-mensen om hen te laten weten dat de technicus geen HSC had en hem ook niet was verteld er een mee te nemen (die ze niet beschikbaar hadden). De Cable Card-lijn (866.532.2598) was, om het zacht uit te drukken, waardeloos. Ze blijven zeggen dat we geen Cable Cards en Tuning Adapters meer ondersteunen. Ik heb meegemaakt dat mijn huis opnieuw werd bedraad, mijn tuin werd omgewoeld met nieuwe bekabeling, enz. toen ze Switched Digital 9 maanden lang niet aan de praat konden krijgen - wat niet het probleem was - het probleem was dat ze de firmware-updates voor de TA verprutsten (bevestigd door de hoofdingenieur). En om het af te maken, aangezien een van de Tuning Adapters en Cable Card slechts de helft van de kanalen ontvangt, stelde de technicus voor dat ik die TA en CC van onze account zou verwijderen, zodat ik niet hoefde te betalen voor het apparaat dat slechts gedeeltelijk werkte. Dus belde ik Spectrum ..... om een van de TA en CC te verwijderen .... het systeem van Spectrum liet hen mijn account niet wijzigen of een van de twee TA en CC verwijderen die nu slechts gedeeltelijk werkten. Het is duidelijk dat de trial-and-error-aanpak van Spectrum om over te schakelen op High Split een grotere ramp gaat worden dan hun migratie naar Switched Digital. Ik heb 30 dagen gewacht, zoals Spectrum had gevraagd in hun verklaring aan mij dat de problemen die we ervaren tijdens de migratie zouden worden opgelost ... raad eens .... het wordt alleen maar erger. Ik heb de beslissing genomen die ik had vermeden .... "de stekker eruit trekken" ... naar een beter internetbedrijf te gaan en IP TV-diensten te kopen, wat me minder dan 50% kost van wat ik Spectrum betaalde. Ik hoop dat dit anderen helpt. Ik ben sinds de eerste Tivo-boxen in 1999 eigenaar en supporter van Tivo.

#92 ·
In de Indianapolis-markt heeft Spectrum geen enkele mededeling verstuurd over het beëindigen van de ondersteuning van Cable Cards (CC) en Tuning Adapters (TA). Ongeveer half mei begonnen de problemen en ze werden in de loop van de tijd alleen maar erger. Ik heb een Roamio Pro en Bolt plus 4 Tivo Lux en een Bolt OTA. De Roamio Pro en de Bolt zijn aangesloten op de TA en CC. De Tivo Lux zijn Moca verbonden met de Bolt(s) en Roamio Pro units. Half mei begonnen kanalen te verdwijnen op een van de TA en CC die verbonden zijn met de Roamio Plus. Ik bekeek de statistieken en stelde vast dat bepaalde kanalen (bijv. SWV) helemaal niet binnenkwamen ... er werden geen gegevens verzonden als je naar de 6-kanaalsdiagnostiek kijkt (kanaal 0 t/m 5). Ik merkte ook dat de TA geen firmware-updates meer uitvoerde (hetzelfde probleem dat Spectrum had tijdens de SWV-conversie ... ze bleven firmware-updates pushen zonder te verifiëren of ze wel of niet werden uitgevoerd en voor zover ik kon beoordelen, mislukten daarna minstens een half dozijn firmware-updates .... hetzelfde probleem ervaren met SWV. Ik nam contact op met de technische ondersteuning en vertelde hen dat een TA/CC alle kanalen ontving en de andere ongeveer de helft van de normale kanalen en geen muziekzenders ontving. Ik werd twee keer doorverbonden en uiteindelijk verbonden met een technicus die geen probleem aan hun kant kon zien en "gerold" werd - er werd een technicus ingepland om binnen 72 uur te komen met een High Split Convertor (reden voor de vertraging was om de HSC te krijgen en de juiste technicus te krijgen). De technicus kwam 3 dagen later opdagen en het eerste wat hij me vertelde was: "Spectrum ondersteunt geen Tuning Adapters en Cable Cards meer" - en geen HSC in de hand. Hij zette zijn meters op mijn apparatuur en was stomverbaasd over hoe sterk het High Split-signaal binnenkwam. Ik vroeg wanneer Spectrum ons deze conversie zou laten weten ... (geen antwoord). Maar ik kwam er wel achter dat Spectrum geen officieel plan heeft (zoals wij in de technologiebusiness elke dag gebruiken). Ze werken letterlijk elke nacht aan de conversie van de buurt, afhankelijk van de beschikbaarheid van technici. De technicus zei dat een deel van de reden dat ik een probleem had, was dat de "machthebbers" hadden besloten om het signaal naar het maximale niveau te verhogen, wat niet alleen mijn TA beïnvloedde, maar ook mijn internetmodem .... na meer dan 2 uur communicatie heen en weer met zijn hoofdkantooringenieur besloten ze om een "passieve versterker" op de lijn te zetten die mijn huis binnenkomt, wat me een paar extra kanalen opleverde op de TA/CC die de helft van zijn kanalen had verloren, maar het veroorzaakte ook dat de high-end frequentie/kanalen verdwenen (die voorheen werkten). Ik nam na dit bezoek contact op met de Cable Card-mensen om hen te laten weten dat de technicus geen HSC had en ook niet de opdracht had gekregen om er een mee te nemen (die ze niet beschikbaar hadden). De Cable Card-lijn (866.532.2598) was, om het zacht uit te drukken, waardeloos. Ze blijven zeggen dat we geen cable cards en tuning adapters meer ondersteunen. Ik heb meegemaakt dat mijn huis opnieuw werd bedraad, mijn tuin werd omgewoeld met nieuwe bekabeling, enz. toen ze Switched Digital 9 maanden lang niet aan de praat konden krijgen - wat niet het probleem was - het probleem was dat ze de firmware-updates voor de TA verprutsten (bevestigd door de hoofdingenieur). En om het af te maken, aangezien een van de Tuning Adapters en Cable Cards slechts de helft van de kanalen ontvangt, stelde de technicus voor dat ik die TA en CC van onze account verwijderde, zodat ik niet hoefde te betalen voor het apparaat dat slechts gedeeltelijk werkte. Dus belde ik Spectrum ..... om een van de TA en CC te verwijderen .... het systeem van Spectrum liet hen mijn account niet wijzigen of een van de twee TA en CC verwijderen die nu slechts gedeeltelijk werkten. Het is duidelijk dat de trial-and-error-aanpak van Spectrum om over te schakelen naar High Split een grotere ramp gaat worden dan hun migratie naar Switched Digital. Ik heb 30 dagen gewacht, zoals Spectrum had gevraagd volgens hun verklaring aan mij dat de problemen die we ervaren tijdens de migratie zouden worden opgelost ... raad eens .... het wordt alleen maar erger. Ik heb de beslissing genomen die ik had vermeden .... "de stekker eruit trekken" ... naar een beter internetbedrijf te gaan en IP TV-diensten te kopen, wat me minder dan 50% kost van wat ik Spectrum betaalde. Ik hoop dat dit anderen helpt. Ik ben sinds de eerste Tivo-boxen in 1999 Tivo-eigenaar en -ondersteuner geweest.
Dude.

#94 ·
Dit kan ik bevestigen. Mijn tuning adapter ging kapot, dus belde ik Spectrum en ze zeiden dat ze geen kabelkaarten of tuning adapters meer ondersteunen, dus als ze kapot gaan, worden ze niet vervangen. Tivo wist dit al minstens een jaar en volgens de klantenservice werken hun ingenieurs nog steeds aan een oplossing. Als ze geen partnerschap kunnen aangaan met Spectrum en de andere kabelmaatschappijen, zullen hun producten en diensten niet langer functioneel zijn en zullen ze klanten verliezen die, zonder andere opties, gedwongen zullen worden om kabelboxen of streaming apps te gebruiken om al hun kanalen te bekijken.

#95 ·
Ik kan dit bevestigen. Mijn tuning adapter was defect, dus belde ik Spectrum en ze zeiden dat ze geen cablecards of tuning adapters meer ondersteunen, dus als ze kapot gaan, worden ze niet vervangen. Tivo wist dit al minstens een jaar en volgens de klantenservice werken hun ingenieurs nog steeds aan een oplossing. Als ze geen partnerschap kunnen aangaan met Spectrum en de andere kabelbedrijven, zullen hun producten en diensten niet langer functioneel zijn en zullen ze klanten verliezen die, zonder andere opties, gedwongen zullen worden om kabelboxen of streaming-apps te gebruiken om al hun kanalen te bekijken.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat uw tuning adapter "kapot" is gegaan.

Het moet waarschijnlijk gewoon opnieuw worden geconfigureerd in uw account. Een eenvoudige oplossing via de telefoon. U hoeft geen nieuwe hardware aan te vragen.

Ik hoop dat toen ze u vertelden dat ze geen cablecards meer ondersteunden, u vroeg hoe het dan komt dat ze u maandelijks blijven belasten?

#97 ·
Mijn brief van vandaag heeft een datum. Ja, er staat ongeveer op, maar hij heeft een datum (24-8-23):

Geachte Spectrum-klant,

Ter herinnering, u betaalt momenteel een maandelijkse vergoeding voor een of meer CableCARD's. Een CableCARD is een eenrichtingskaartapparaat - ongeveer zo groot als een creditcard - dat toegang geeft tot tv-diensten.

Omdat we onze netwerken en technologie blijven upgraden, zullen CableCARD's de compatibiliteit verliezen en niet langer functioneren vanaf of na 24-8-2023. Bel ons op 866-532-2598 om onderbrekingen van uw videodienst te voorkomen en de beschikbare opties met u te bespreken.

#99 ·
Mijn brief van vandaag heeft een datum. Ja, er staat ongeveer op, maar er staat een datum (24-8-23):

Geachte Spectrum-klant,

Ter herinnering, u betaalt momenteel een maandelijkse vergoeding voor een of meer CableCARD's. Een CableCARD is een eenrichtingskaartapparaat - ongeveer zo groot als een creditcard - dat toegang geeft tot tv-diensten.

Omdat we onze netwerken en technologie blijven upgraden, zullen CableCARD's compatibiliteit verliezen en niet langer functioneren vanaf of na 24-8-2023. Bel ons op 866-532-2598 om onderbrekingen van uw videodienst te voorkomen en de opties die voor u beschikbaar zijn te bespreken.
Zou u alstublieft de geschatte locatie in de VS kunnen aangeven? Dat zou nuttig zijn.

#98 ·
Bel dat nummer en vertel ze over de brief en dat je een high split converter (HSC) nodig hebt. Tenzij het beleid verandert, zouden ze aan moeten bieden er een op te sturen. De installatie is niet moeilijk, het is in principe plug and play. Als je het voor 24/8 ontvangt, zou het zelfs voor de omschakeling moeten werken. Meld je ervaringen.

#100 · (Edited)
Ik belde Spectrum om te downgraden naar Choice en hun internet te verwijderen, omdat ik naar Froniter 2gig ben overgestapt. Ik kwam terecht bij Retenties, de vriendelijke persoon had nog nooit van CableCards gehoord en zag de optie niet meer op haar scherm om mij kosten in rekening te brengen. Ik vermeldde dat ik graag een HSC wilde ontvangen, omdat ik begreep dat Cablecards niet langer ondersteund zouden worden. Ze zei eerst dat ik streaming op mijn smart-tv's moest gebruiken, maar legde haar toen het doel van TIVO uit. Ze zei dat ik gewoon de Spectrum-app op de tv's moest gebruiken.

Meerdere keren werd ik in de wacht gezet zodat ze met iemand kon spreken.

Toen kwam ze terug en zei dat ik hun internet moest nemen om hun kabel te gebruiken en natuurlijk hun ontvanger. Ik zei dat dat niet klopte en ze boden aan om Video Repair aan de lijn te krijgen - dat is een afdeling. De man daar was erg behulpzaam. Hij vertelde de medewerker dat ik elk internet kon gebruiken dat ik wilde en elk tv-pakket kon kiezen dat ik wilde. Dus ik heb hun Choice 15 + locals voor $29,99 per maand + omroepkosten + belastingen, mijn maandelijkse bedrag is nu $55,xxx.

De man van de Video Repair-afdeling vertelde me dat aangezien ik de Motorola-kaart heb, deze nog enige tijd operationeel zou blijven, zonder specifieker te worden. Hij zei wel dat de Cablecards en HSC-eenheden worden uitgefaseerd. Ik was 1,5 uur aan de telefoon! Ze waren erg aardig. Ter info.

#101 ·
Ik heb wel gezegd dat ik graag een HSC toegestuurd zou willen krijgen, omdat ik begreep dat Cablecards niet langer ondersteund zullen worden.
Een HSC vervangt geen CableCards. In feite is hun hele doel om CableCards te laten blijven functioneren nadat/als uw regio overschakelt op high split internet.

Als of wanneer uw regio de ondersteuning voor CableCards volledig stopzet en ze stoppen met functioneren, zal een HSC niet helpen, want in dat geval heeft de HSC geen doel.

Wat de HSC WEL vervangt, is de tuning adapter. Het voert zijn eigen high split functies UIT EN de functies die de TA vroeger uitvoerde, waardoor de behoefte aan beide overbodig wordt.

Als uw regio niet bediend wordt door high split, heeft u geen HSC nodig en kunt u er waarschijnlijk ook geen ontvangen, omdat ze de distributie beperken tot regio's die het nodig hebben.

Het feit dat Spectrum de HSC ĂĽberhaupt heeft gelicentieerd voor gebruik, doet vermoeden dat het einde van CableCards niet lang meer op zich laat wachten, ongeacht wat de vertegenwoordigers aan de telefoon zeggen.

Ook maakt het type cablecard dat u heeft niets uit. Hij kan verwezen hebben naar dit probleem dat geen invloed heeft op Motorola-kaarten, maar het is een volledig apart probleem en niet exclusief voor Spectrum.

#109 ·
Is er iemand die slechts één zender op je kabelkaarten kwijtraakt... of is het de bedoeling om tivo-gebruikers weg te jagen? Ik gebruik ook Frontier FIber 500/500 en zal Spectrum internet niet meer gebruiken
Ook in DFW (Carrollton) en heb vandaag e-mail en brief ontvangen, leuke tijden! Ik belde het nummer op de brief, het is de CC-supportlijn en ze hebben momenteel problemen, dus dat kan te maken hebben met je ontbrekende zenderprobleem, hoewel de mijne prima werkt. Ik heb ook gevraagd om HSC naar mijn adres te laten verzenden en ze zeiden: "geen probleem", het zal hier over 4-5 dagen zijn, wat een aangename verrassing was voor de verandering. We zullen echter zien wat de eindresultaten zijn. 🤞