hey, i appreciate you taking the time to answer my questions. i was in a hurry when listing questions and should have been more precise. i understand what a cloud dvr is as i'm a sys admin for a major cloud service provider and it's simply an app probably within a container running on physical or virtual server in a datacenter. i've used the spectrum tv app many times for on-demand content from both roku and phone but not live broadcasts. from what you said, live broadcasts cannot be paused/buffered in order to skip commercial so that sucks.
Hallo, ik waardeer het dat je de tijd hebt genomen om mijn vragen te beantwoorden. Ik had haast toen ik vragen opsomde en had preciezer moeten zijn. Ik begrijp wat een cloud-dvr is, aangezien ik een systeembeheerder ben voor een grote cloudserviceprovider en het is gewoon een app die waarschijnlijk in een container draait op een fysieke of virtuele server in een datacenter. Ik heb de Spectrum TV-app vaak gebruikt voor on-demand content van zowel Roku als de telefoon, maar niet voor live-uitzendingen. Uit wat je zei, kunnen live-uitzendingen niet worden gepauzeerd/gebufferd om reclame over te slaan, wat zuigt.
i found via research that not all channels and not all shows are available to record as the streaming services are constantly cutting deals with different channels and different programs. so that is probably why you couldn't record both games in you original post.
Ik ontdekte via onderzoek dat niet alle kanalen en niet alle shows beschikbaar zijn om op te nemen, aangezien de streamingdiensten constant deals sluiten met verschillende kanalen en verschillende programma's. Dat is waarschijnlijk de reden waarom je in je oorspronkelijke bericht niet beide games kon opnemen.
most cloud drv services are married to its provider as you indicated so trying to record live programming from YouTube TV using spectrum service is not a thing. although tivo cloud dvr service allows you to record and watch tv shows and movies from a variety of streaming services. some of the streaming services that are available with tivo cloud dvr include: amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, hulu, netflix, youtube tv and more but of course you'd have to pay for each subscriptions respectively.
De meeste cloud-drv-services zijn, zoals je aangaf, getrouwd met de provider, dus proberen live programmering van YouTube TV op te nemen met behulp van de spectrum-service is geen optie. Hoewel de Tivo cloud dvr-service je in staat stelt om tv-programma's en films op te nemen en te bekijken van een verscheidenheid aan streamingdiensten. Enkele van de streamingdiensten die beschikbaar zijn met Tivo cloud dvr zijn: amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, hulu, netflix, youtube tv en meer, maar je moet natuurlijk wel betalen voor elk abonnement.
tuner functionality has kind of been replaced with number of concurrent streams for cloud dvr's and varies depending on service provider. so if you have two streams, you can record two programs simultaneously or watch the same program on two devices simultaneously. if there is a limit on the number of shows recorded then there is a limit on storage as well. i've found for example, Sling TV cloud dvr lets you record 10 hours with standard package but premium version gives you 50 hours. although they base price on time or number of programs, under the hood they're talking about disk space and it's a marketing thing. people understand 100 recordings vs. 100GB of storage.
De tunerfunctionaliteit is als het ware vervangen door het aantal gelijktijdige streams voor cloud-dvr's en varieert afhankelijk van de serviceprovider. Dus als je twee streams hebt, kun je twee programma's tegelijk opnemen of hetzelfde programma tegelijkertijd op twee apparaten bekijken. Als er een limiet is op het aantal opgenomen shows, dan is er ook een limiet op de opslag. Ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat Sling TV cloud dvr je 10 uur laat opnemen met het standaardpakket, maar de premiumversie geeft je 50 uur. Hoewel ze de prijs baseren op tijd of aantal programma's, hebben ze het onder de motorkap over schijfruimte en is het een marketingding. Mensen begrijpen 100 opnames versus 100 GB opslag.
summary:
Samenvatting:
Q - is the monthly charge based on number of tuners, amount of storage or both?
V - Is de maandelijkse vergoeding gebaseerd op het aantal tuners, de hoeveelheid opslagruimte of beide?
A - spectrum tv apparently has a fixed number of available streams and user storage, (100 recordings). with other providers it's based on number of concurrent streams, (equivalent to a virtual tuner) and recording hours or number of recordings, (amount of allocated user storage or account storage quota).
A - Spectrum tv heeft blijkbaar een vast aantal beschikbare streams en gebruikersopslag (100 opnames). Bij andere providers is het gebaseerd op het aantal gelijktijdige streams (gelijk aan een virtuele tuner) en opname-uren of het aantal opnames (hoeveelheid toegewezen gebruikersopslag of accountopslagquota).
Q - does your cloud dvr have multiple tuners or just one as that might explain why you can only record games on a single channel?
V - Heeft je cloud-dvr meerdere tuners of slechts één, want dat zou kunnen verklaren waarom je alleen games op één kanaal kunt opnemen?
A - could have been lack of concurrent streams, (not enough) or show was not available to record because spectrum hadn't signed agreement with channel, (streaming services are constantly cutting deals with different channels and different programs).
A - Het kan een gebrek aan gelijktijdige streams zijn geweest (niet genoeg) of de show was niet beschikbaar om op te nemen omdat spectrum geen overeenkomst met het kanaal had getekend (streamingdiensten sluiten constant deals met verschillende kanalen en verschillende programma's).
Q - can live content only be recorded from spectrum tv app or are there other options like youtube tv, etc.?
V - Kan live content alleen worden opgenomen via de spectrum tv-app of zijn er andere opties zoals youtube tv, etc.?
A - not with spectrum but other service providers like tivo cloud dvr are able to record content from various streaming content providers like amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, etc..
A - Niet met spectrum, maar andere serviceproviders zoals tivo cloud dvr kunnen content opnemen van verschillende streaming content providers zoals amazon prime, apple tv+, disney+, hbo max, etc..
Q - if you record a live show from spectrum tv app, during playback can you skip commercials, pause and download to local device?
V - Als je een live show opneemt via de spectrum tv-app, kun je dan tijdens het afspelen reclame overslaan, pauzeren en downloaden naar een lokaal apparaat?
A - with spectrum you can pause but other providers offer premium packages that allow you to skip commercials as well while downloading to local device is not a thing so constant network connection is required. good luck when you lose isp connection due to storm.
A - Met spectrum kun je pauzeren, maar andere providers bieden premium pakketten waarmee je ook reclame kunt overslaan, terwijl downloaden naar een lokaal apparaat niet mogelijk is, dus een constante netwerkverbinding is vereist. Succes als je de isp-verbinding verliest door een storm.
Q - are you able to watch live broadcast through cloud dvr and pause it for like 15 minutes enabling you to fast forward through commercials?
V - Kun je live-uitzendingen bekijken via cloud dvr en deze 15 minuten pauzeren, zodat je door reclame kunt spoelen?
A - no, this is only available with physical tivo dvr's. there's apparently no available method to avoid commercials when watching live programming with spectrum tv app, which sucks. not sure with other providers but probably not.
A - Nee, dit is alleen beschikbaar met fysieke tivo dvr's. Er is blijkbaar geen beschikbare methode om reclame te vermijden bij het bekijken van live programmering met de spectrum tv-app, wat zuigt. Ik weet het niet zeker met andere providers, maar waarschijnlijk niet.
conclusion:
Conclusie:
when spectrum drops support for cc/ta, i'll probably change provider to #1 youtube tv by Reviews.org,
6 Best Streaming Cloud DVRs | Reviews.org, stick a roku/chromecast device on each tv and go with fiber for higher up/dl speeds/reliability as i'm not tied to a hoa.
Als spectrum de ondersteuning voor cc/ta laat vallen, zal ik waarschijnlijk overstappen naar provider #1 youtube tv van Reviews.org,
6 Best Streaming Cloud DVRs | Reviews.org, een roku/chromecast-apparaat op elke tv plaatsen en voor glasvezel gaan voor hogere up/dl-snelheden/betrouwbaarheid, aangezien ik niet gebonden ben aan een hoa.
cheers!
Proost!