TiVo Community Forum banner

Serie 4 Premiere DVR's kunnen niet meer geactiveerd worden

21K views 57 replies 28 participants last post by  ggieseke  
#1 · (Edited)
Lijkt een recente wijziging die het waard is om uit te lichten...

Volgens het gepubliceerde beleid< van TiVo en ten minste een gebruikerservaring<, kunnen inactieve Premiere (Series 4) DVR's niet langer worden geactiveerd met nieuwe serviceplannen:

TiVo Serviceplannen en -beleid: Essentials
Belangrijk: Series1-Series4 DVR's komen niet langer in aanmerking voor nieuwe serviceplannen. Als u een bestaand serviceplan op deze DVR's opzegt, kunt u ze niet meer reactiveren. Series2, Series3/HD en Series4 DVR's met Product Lifetime Service blijven service ontvangen voor de levensduur van de DVR.​
Image

Dus ik vermoed dat de enige achterpoort het kopen van een Premiere met Lifetime-service zou zijn en deze op uw account laten overzetten. (En misschien meeliften op de rest van een bestaand serviceabonnement als onderdeel van een overdracht? edit: Volgens het TiVo-beleid moet elk maandelijks/jaarlijks serviceabonnement door de eigenaar van het apparaat worden geannuleerd voorafgaand aan de eigendomsoverdracht, dus elke ontvanger zou noodzakelijkerwijs proberen een nieuw serviceabonnement te starten ... waarvoor Premieres niet in aanmerking komen.)

- - -

edit: Verder, vanaf november 2021, zijn Premieres niet langer beschikbaar voor "Live"-ondersteuning, ongeacht de status van het serviceplan. Zie:

edits: 31 december 2020: Bijgewerkt om de vereiste opzegging van het abonnement voorafgaand aan de eigendomsoverdracht weer te geven; 6 januari 2022: EOS-opmerking toegevoegd (h/t: lhvetinari & DLA)

#4 ·
Ik begrijp hun logica niet om abonnementen voor hardware af te wijzen die ze toch nog moeten ondersteunen.
Moeten of hebben dusverre zeker problemen van Premiere-gebruikers ondersteund. Activeer het nu voor jaarlijks, dan ja, ze zijn verplicht, niet aangeboden, er zijn geen problemen meer. Zullen ze "eigendom overdragen" blijven, is misschien de meer relevante vraag!

#11 ·
Hé. Ligt het aan mij of ziet de foto op mijn première er beter uit dan op mijn Roamio? Misschien zijn de ingangen op mijn tv niet helemaal hetzelfde, maar de oude dame ziet er zeker goed uit!!
Er was een draad over de Roamio S5 TiVo's die niet zo scherp of "goed" waren als de S3 TiVo's, en nu meldt u dat S4's er ook beter uitzien voor u. Hoe dan ook, die post had een aantal mensen die dezelfde oudere TiVo's PQ superieur aan Roamio S5 meldden, en er was zelfs een technische uitleg over waarom dat het geval leek te zijn.

Voor mij leken de S3 TiVo's die ik heb een iets betere PQ te hebben dan de Roamios die ik heb - en daar ben ik dol op. Ik dacht dat het gewoon iets was dat niet echt was, maar toen noemden anderen iets hetzelfde, en toen zag ik echt een verschil. Ik hou echter evenveel van mijn S5's, maar het verschil is merkbaar - MAAR, als ik de S5 bekijk, merk ik het verschil gewoon niet of het is niet iets dat me stoort, noch vind ik dat het mijn plezier van de inhoud verpest. Maar soms kan de S3 PQ me opvallen, omdat de Roamio dat niet doet. Het PQ-verschil is iets waar ik mee kan leven, maar we geloven dat het een ECHT PQ-verschil is ten gunste van S3, en in uw geval ten gunste van de S4 in vergelijking met S5 Roamio.

#13 ·
Looking at two premiere units with lifetime. So there is no way to transfer them to my account anymore? Been out of the loop for too long. Thanks for any info and help.
Je kunt nog steeds lifetime-eenheden overdragen. De officiële methode is om de verkoper contact te laten opnemen met de klantenservice van TiVo en hen te vertellen dat ze de eenheid(en) verkopen. Ze krijgen een referentienummer dat je kunt gebruiken om ze na de aankoop naar je account over te zetten.

Als dat niet mogelijk is, kun je de nieuwe eenheden meestal instellen met je postcode en dan de klantenservice zover krijgen om ze alsnog naar je account over te zetten.

#14 ·
Dus ik gok dat de enige achterpoort het kopen van een Premiere met levenslange service zou zijn en deze naar je account laten overzetten. (En misschien meeliften op de rest van een bestaand serviceabonnement als onderdeel van een overdracht? edit: Volgens TiVo-beleid moet elk maandelijks/jaarlijks serviceabonnement door de eigenaar van het apparaat worden geannuleerd voorafgaand aan de eigendomsoverdracht, dus elke ontvanger zou noodzakelijkerwijs proberen een nieuw serviceabonnement te starten ... waarvoor Premieres niet in aanmerking komen.)

edits: 31 december 2020: Bijgewerkt om de vereiste opzegging van het abonnement vóór de eigendomsoverdracht weer te geven.
Dus je kunt de levenslange service niet meer overdragen? Dat was de echte waarde van de verkoop.

#15 · (Edited)
U kunt de levenslange service dus niet meer overdragen?
De opening van de post benadrukt dat als een waarschijnlijk achterpoortje &#8230; en werd later bevestigd.

bewerken: &#8230; en expliciet vermeld in de post direct daarvoor:
U kunt nog steeds levenslange eenheden overdragen. De officiële methode is dat de verkoper contact opneemt met de klantenservice van TiVo en hen vertelt dat ze de eenheid(en) verkopen. Ze krijgen een referentienummer dat u kunt gebruiken om ze na de aankoop naar uw account over te zetten.

Als dat niet mogelijk is, kunt u de nieuwe eenheden meestal instellen met uw postcode en vervolgens de klantenservice zover krijgen dat ze ze alsnog naar uw account overzetten.

#16 ·
#17 ·
Het lijkt de moeite waard om op te merken dat "live" (telefoon/menselijke) ondersteuning voor Premieres niet langer beschikbaar is, ongeacht het actieve serviceplan:
Betekent dit dus dat als je een levenslange XL naar je account moet overzetten, dit helemaal niet kan, of als je er een op eBay verkoopt, je niet eens een referentienummer kunt krijgen, of kan het allemaal online zonder mensen?

#22 ·
Ik heb een Premiere. Hij is al een paar jaar inactief. Toen ik hem 10 jaar geleden kocht, heb ik er een all-in plan op gezet. ~5 jaar geleden had Tivo een actie waarmee ik mijn all-in plan kon overzetten naar een nieuwe unit. Dus de oude unit staat stof te verzamelen. Gewoon voor de lol, ik logde in op mijn Tivo-account en daar is mijn originele Premiere, onder het tabblad inactief. Toen ik hem weergaf, stond er een link "Apparaatopties -> Activeren" Na het lezen van deze thread, wat gebeurt er als ik op Activeren klik en een serviceplan selecteer?

#23 ·
Ik heb een Premiere. Hij is al een paar jaar inactief. Toen ik hem 10 jaar geleden kocht, heb ik er een all-in plan op gezet. ~5 jaar geleden had Tivo een actie waarmee ik mijn all-in plan kon overzetten naar een nieuwe unit. Dus de oude unit staat stof te verzamelen. Gewoon voor de lol, ik logde in op mijn Tivo-account en daar is mijn originele Premiere, onder het inactieve tabblad. Toen ik hem weergaf, stond er een link "Apparaatopties -> Activeren" Wat gebeurt er als ik na het lezen van deze thread op Activeren klik en een serviceplan selecteer?
Jij mag het ons vertellen! (Mijn gok is dat je een dialoog krijgt met de melding dat de box om bepaalde redenen niet geactiveerd kan worden.)

#29 ·
Ik ging naar TiVo.com om te controleren of een apparaat Lifetime was (dat was het niet), maar was verrast dat het opties aanbood om de service te activeren tot aan creditcardgegevens. Is er iets veranderd in de positie van TiVo met betrekking tot de Premiere-service?
Image

#31 ·
Mijn Premiere stopte plotseling met verbinden met de TIVO-service en nu kan ik niet eens meer op tijd opnemen, laat staan dat ik mijn programma's automatisch kan laten opnemen. Het is nu niets meer dan een tv-tuner. Het kon geen verbinding maken met de service, zelfs niet na het opnieuw opstarten van zowel mijn modem als TIVO. Twee keer.
Een ticket ingediend en kreeg te horen dat het niet langer wordt ondersteund, dus ik zit vast en moet een nieuwe kopen voor $350.
Maar wacht, het wordt beter.
Support zegt dat ik mijn abonnement van $15/maand kan opzeggen en vervangen door een maandelijks abonnement van $7.
Maar hun verkoper (Channel Master) beweert: "Dit model vereist GEEN extra kosten. Een all-in abonnement op de TiVo-service is inbegrepen bij dit model (service voor de levensduur van het apparaat inclusief eigendomsoverdracht)"
En begin er niet eens over hoe moeilijk het is om erachter te komen hoe je contact kunt opnemen met support! Ik moest uiteindelijk mijn toevlucht nemen tot Google om dat e-mailadres te vinden.

TIVO is Southwest Airlines voorbijgestreefd als een misleidend, slecht geleid bedrijf dat zich bezighoudt met het verdienen van geld voor zijn investeerders in plaats van het leveren van een service voor zijn klanten.

#38 ·
Mijn Premiere stopte plotseling met het verbinden met de TIVO-service en nu kan ik niet eens meer op tijd opnemen, laat staan dat ik mijn programma's automatisch kan laten opnemen. Het is nu niets meer dan een tv-tuner. Het kon geen verbinding maken met de service, zelfs niet na het opnieuw opstarten van zowel mijn modem als TIVO. Twee keer.
Een ticket ingediend en kreeg te horen dat het niet langer wordt ondersteund, dus ik zit vast en moet een nieuwe kopen voor $ 350.
Maar wacht, het wordt beter.
Support zegt dat ik mijn abonnement van $ 15 / maand kan opzeggen en vervangen door een maandelijks abonnement van $ 7.
Maar hun verkoper (Channel Master) beweert: "Dit model vereist GEEN extra kosten. Een all-in-abonnement op de TiVo-service is inbegrepen bij dit model (service voor de levensduur van het apparaat, inclusief eigendomsoverdracht)"
En begin er niet eens over hoe moeilijk het is om erachter te komen hoe je contact kunt opnemen met de support! Ik moest uiteindelijk mijn toevlucht nemen tot Google om dat e-mailadres te vinden.

TIVO is Southwest Airlines voorbijgestreefd als een misleidend, slecht geleid bedrijf dat zich bezighoudt met het verdienen van geld voor zijn investeerders in plaats van het leveren van een service voor zijn klanten.
Blijf terugbellen. Je kunt nog steeds een première gebruiken.

#33 · (Edited)
Ik kocht een kapotte Premiere met Lifetime van eBay, repareerde hem en belde net Tivo en ze hebben hem zonder problemen naar mijn account overgezet. Het lijkt er dus op dat het nog steeds werkt. De Tivo-medewerker had er geen problemen mee dat ik hem van eBay had gekocht. Ze vroeg waar ik hem had gekocht, ik zei eBay, ze zei "Oh, OK" ze zette me in de wacht en 5 minuten later zei ze dat de service was overgezet. Volgens de eBay-verkoper hebben ze hem niet "afgemeld" of zo.

#34 ·
Ik heb een kapotte Premiere met Lifetime van eBay gekocht, gerepareerd en net Tivo gebeld en ze hebben het zonder problemen naar mijn account overgezet. Het ziet er dus naar uit dat het nog steeds werkt. De Tivo-medewerker had er geen problemen mee dat ik het van eBay had gekocht. Ze vroeg waar ik het had gekocht, ik zei eBay, ze zei "Oh, OK", ze zette me in de wacht en 5 minuten later zei ze dat de service was overgezet. Volgens de eBay-verkoper hebben ze het niet "uitgeschreven" of iets dergelijks.
Was het een dual tuner of 4 tuner premiere?

#41 ·
Ik heb nog nooit tegels met inhoud gezien op mijn Premiere 4, maar ik heb de interface altijd in de TE3-ervaring gehouden. Het klinkt alsof je misschien op TE4 zat en terugviel. (Zie ook HD-menu's versus SD-menu's; zie remedie bij het vinden van de "opt-in"-instelling - de tegels hebben je toestemming nodig voor reclame, als ik het goed begrijp.)

#42 ·
Ik heb nog nooit tegels met inhoud gezien op mijn Premiere 4, maar ik heb de interface altijd in de TE3-ervaring gehouden. Het klinkt alsof je misschien op TE4 zat en terugviel. (Zie ook HD-menu's versus SD-menu's; zie remedie bij het vinden van de "opt-in"-instelling - de tegels hebben je toestemming nodig voor reclame, als ik het goed begrijp.)
De premiere had nooit de optie om TE4 te installeren. De Premiere heeft de opties van een volledige SD-interface zoals de Series 3 of een hybride SD/HD-interface.

#44 ·
Vandaag is het 10 juni 2024. Ik heb een Premiere met Lifetime-service gekocht van eBay. De oorspronkelijke eigenaar belde en kreeg een transferzaaknummer. Ik heb de TiVo in mijn huis aangesloten, maar geen Guided Setup uitgevoerd. Ze werden in ongeveer 3 minuten zonder problemen overgezet.
Goed om te horen dat alles werkt zoals het hoort... (niet altijd het geval)

#45 ·
Ik ben aan het winkelen op eBay voor een Series 4/Premiere. Ik denk dat al diegenen die daar te koop worden aangeboden zonder Lifetime Service gewoon dure deurvastzetters zijn, toch? Ik zou graag willen denken dat de verkopers niet weten dat de service niet meer kan worden gestart op Premiere's, maar ik ben er niet zo zeker van.

#51 ·
TiVo ondersteunt ook niets dat met Premieres te maken heeft, d.w.z. mijn Premier werd vergrendeld in inactieve overdrachten toen ze de website offline haalden die de controle over deze functie mogelijk maakte en TiVo wil niet eens met me praten over het reactiveren van overdrachten van en naar mijn Premier, alleen bekijken. Zodra ze horen dat het een Premiere is, is het einde van het gesprek - "we bieden geen ondersteuning meer voor Premiere-ontvangers".

#52 ·
Ik heb een Premier met 2 tuners en levenslange service. Ik heb hem vervangen door een Roamio Pro (6 tuners) met Lifetime, maar ik heb de Premier nog steeds. Ik heb hem sindsdien niet meer gebruikt. Onlangs besloot ik te kijken of ik hem kon omzetten naar OTA, zodat ik hem aan een vriend kon geven die geen kabel heeft. Op dit moment staat de Premier gewoon op de vloer in mijn thuiskantoor. Ik weet dat hij heel graag een manier zou willen om programma's op te nemen.

Het is al een paar maanden geleden, dus ik weet niet meer precies wat er is gebeurd, maar de bottom line is dat ik in een lus terechtkwam waarin het erop leek dat het zou werken en zou eindigen. Ik besef dat dit de functie is die TiVo aan de serverkant heeft uitgeschakeld. Ik denk dat ik me herinner dat ik heb gelezen dat als de Premier lange tijd niet online of gedetecteerd is, hij niet meer te herstellen is? Dus, mijn vragen zijn: 1) Kan hij worden hersteld? Is er een manier om hem om te zetten naar OTA (met een gids)? Zo niet, is er een manier om hem OTA-kanalen te laten ontvangen, zodat hij hem handmatig kan programmeren om op te nemen?

#53 · (Edited)
Ik heb een 2-tuner Premier met levenslange service. ... Ik realiseer me dat dit de functie is die TiVo aan de serverkant heeft uitgeschakeld. ...
2-tuner Premieres kunnen, voor zover ik weet, alleen worden ingesteld voor kabel, alleen voor antenne of voor beide. De mijne zijn alleen ingesteld voor antenne, ik heb nog nooit kabel gehad.

Wat TiVo voor Premieres heeft "uitgeschakeld", is het kunnen activeren van een Premiere die momenteel niet is geactiveerd. Als het Lifetime heeft, is het (permanent) geactiveerd.

Misschien wilt u controleren of TiVo denkt dat het Product Lifetime Service heeft: TiVo Account State Tool (voer uw TSN links net boven de regel in)